Την ώρα που σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές, περιλαμβανομένων των supercars, εξελίσσουν ηλεκτρικά μοντέλα, η Pagani κάνει τη φωτεινή διαφορά κι όχι μόνο γυρνάει την πλάτη στο ρεύμα, αλλά μένει πιστή στον V12 κινητήρα!
Τα νέα έρχονται από τον ίδιο, τον Horacio Pagani, που έδωσε συνέντευξη στο βρετανικό Autocar και ξεκαθάρισε πως η εταιρία του εγκαταλείπει τα πλάνα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αντιθέτως, δεσμεύεται να συνεχίσει με τον δωδεκακύλινδρο της Mercedes, εφαρμόζοντας τις κατάλληλες αναβαθμίσεις ώστε να είναι σύννομος με τις ολοένα αυξανόμενες νόρμες εκπομπές ρύπων. Σύμφωνα με τον Ιταλοαργεντίνο μηχανολόγο και επιχειρηματία, η έρευνα για Pagani EV έδειξε πως η κατάλληλη μπαταρία θα έφτανε να ζυγίζει 600 ολόκληρα κιλά, μόνη της (χωρίς τους ηλεκτροκινητήρες)! Πάνω από το μισό, δηλαδή, του ολικού βάρους της Huyara R (1.070 κιλά)!
«To 2018 έφτιαξα μια ομάδα, αφοσιωμένη αποκλειστικά στην έρευνα και την ανάπτυξη ηλεκτρικών. Σε αυτά τα 4 χρόνια δεν βρήκαμε ουσιαστικό ενδιαφέρον για EV supercars, σε καμία από τις κεντρικές αγορές του πλανήτη», λέει ο Pagani και συνεχίζει: «Αυτή τη στιγμή, το 90% της ενέργειας παράγεται από μη ανανεώσιμες πηγές. Είναι ανόητο να σκέφτεται κανείς πως μια χούφτα υπεραυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες βλάπτουν το περιβάλλον, τη στιγμή που το 90% της ενέργειας παράγεται με λάθος τρόπο». Ο Pagani μάλιστα ξεκαθαρίζει πως το νόημα των ηλεκτρικών supercars δεν κρύβεται μόνο στις επιδόσεις: «Αγόρασα ένα Tesla για να καταλάβω τα ηλεκτρικά και κατέληξα στο συμπέρασμα πως δεν χρειάζεται να έχουν τόσο γκάζι».
Τι χρειάζεται να έχουν; «Η πρόκληση βρίσκεται στο συναίσθημα. Να κάνεις ένα ηλεκτρικό, να προσφέρει τις ίδιες συγκινήσεις με ένα supercar που κινείται από Μ.Ε.Κ. Προς το παρόν, αυτό δεν γίνεται. Κι εμείς δεν θα προσφέρουμε κάτι που είναι απλά καλό. Το ιδανικό θα ήταν να κατασκευάζαμε ένα EV, με βάρος μάξιμουμ τα 1.300 κιλά. Κάτι τέτοιο, όμως, απλά δεν είναι εφικτό».
Το C10 λοιπόν, που θα διαδεχτεί τη Huyara, δεν υπάρχει περίπτωση να έχει ηλεκτρική εκδοχή. Στο κέντρο της κατασκευής (και του σασί) θα βρίσκεται ο twinturbo V12 από τη Στουτγκάρδη, ενδεχομένως με ακόμα υψηλότερη ισχύ και βελτιστοποιημένα χαρακτηριστικά απόδοσης. «Δεν θέλουμε ακραία αυτοκίνητα. Θέλουμε εύχρηστα, που δεν θα σπάνε τα νεύρα των οδηγών τους». Εξ ου και ο αμετακίνητος στόχος προδιαγραφών: σέρβις κάθε 10.000 χλμ., στροφάρισμα μέχρι τις 9.000 σ.α.λ.
Η Pagani σχεδιάζει την κατασκευή 280-300 C10, συμπεριλαμβανομένων όλων των πιθανών εκδόσεων (Roadster, R και λοιπών ειδικών). Σύμφωνα με τη φίρμα, έχουν όλα πωληθεί. Το ντεμπούτο του προγραμματίζεται για τα τέλη του έτους.