Ο τίτλος του πιο αεροδυναμικού αυτοκινήτου παραγωγής όλων των εποχών, έχει και επίσημα νέο κάτοχο. Άγνωστος ακόμα στο ευρύ κοινό, αλλά με την προοπτική να γίνει παγκοσμίως γνωστός. Το όνομά του: Lightyear 0. Χώρα προέλευσης: Ολλανδία.
Ο νεόκοπος κατασκευαστής έχει όνειρο -όπως όλοι οι καινούργιοι στο χώρο- να σφετεριστεί την Tesla, προσφέροντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θυμίζει πρωτότυπο. Το Mercedes Vision EQXX συγκεκριμένα, όπως καταδεικνύει η διαμόρφωση του αμαξώματος στο εμπρός μέρος και εκείνη της ουράς, αλλά και των φωτιστικών σωμάτων πίσω. Το «Ζερό» υιοθετεί μάλιστα καλύμματα στους πίσω τροχούς, κάτι που δεν κάνει το EQXX. Τα αποτελέσματα στην αεροδυναμική σήραγγα πάντως, το δικαιώνουν πανηγυρικά.
Στις εγκαταστάσεις της FKFS, στη Στουτγκάρδη, και πληρώντας τις προδιαγραφές WLTP το 0 σημείωσε συντελεστή οπισθέκουσας Cd 0,175, ο οποίος το καθιστά ως το πιο αεροδυναμικό τετράτροχο παραγωγής στον πλανήτη, αλλά και όλων των εποχών! Ο συντελεστής είναι τόσο χαμηλός ώστε συναγωνίζεται εκείνον του πρωτοτύπου EQXX (Cd 0,170) και κάνει αεροδυναμικά αυτοκίνητα όπως τα Tesla Model S (Cd 0,24), Model 3 (Cd 0,23) και Lucid Air (Cd 0,21) να μοιάζουν με «τοίχους». Το ολλανδικό EV πήρε το στέμμα από μια άλλη Mercedes, την EQS, που μέχρι πρότινος κρατούσε τα σκήπτρα του ανέμου με Cd 0,20.
To Lightyear διαθέτει τέσσερις μικρούς ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους σε κάθε τροχό, που παράγουν συνδυαστικά 177 ίππους. Το μήκος του φτάνει τα 5.057 χλστ., το πλάτος τα 1.898 χλστ. και το ύψος τα 1.426 χλστ., ενώ οι επιδόσεις του περιλαμβάνουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10 δλ. και τελική ηλεκτρονικά περιοριζόμενη στα 160 χλμ./ώρα. Εκεί που το «Μηδέν» αναμενόμενα διαπρέπει, είναι στην αυτονομία. Παρότι η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν ξεπερνά τα 60 kWh, μπορεί με μια φόρτιση να κινήσει το αυτοκίνητο για 625 χλμ. και έως 560 χλμ. σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου (110 χλμ./ώρα). Αυτά μόνη της, γιατί υπάρχουν και ηλιακά πάνελ στην οροφή. Μαζί με αυτά η συνολική αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 χλμ., αρκεί να είναι ηλιόλουστος ο καιρός!
Η εκτενής χρήση συνθετικών υλικών, η αναλογικά μικρή μπαταρία και οι επίσης μικροί ηλεκτροκινητήρες έχουν σαν αποτέλεσμα ένα βάρος μόλις 1.300 κιλών, που φαντάζει απίστευτο για ηλεκτρικό 5+ μέτρων. Τόση τεχνολογία και αεροδυναμική, βέβαια, κοστίζει. Το Lightyear 0 θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Ολλανδία, εντός των προσεχών 2 μηνών. Ποια η βασική τιμή του; 250.000 ευρώ!