Στο όλο κλίμα των καταργήσεων θερμικών μοτέρ και μετάταξης στην ηλεκτροκίνηση, οι σχετικές ειδήσεις είναι καθημερινότητα. Σήμερα τα νέα αφορούν τη Nissan, η οποία σύμφωνα με ιαπωνικά δημοσιεύματα θα εγκαταλείψει την εξέλιξη Μ.Ε.Κ. σχεδόν ολοκληρωτικά.
Το Nikkei αναφέρει πως η ιαπωνική φίρμα δεν πρόκειται να εξελίξει άλλους θερμικούς κινητήρες, με σκοπό την προσφορά μιας πλήρως ηλεκτρικής γκάμας έως το 2030, ως μέρος του project Alliance 2030 με τις Renault και Mitsubishi. Εξαίρεση θα αποτελέσει η αγορά των Η.Π.Α., καθαρά λόγω pick up. Οι Ιάπωνες φέρονται αποφασισμένοι να διατηρήσουν τα θερμικά μοτέρ μόνο για εκεί, όπου τα Frontier και Titan βρίσκονται στις κορυφαίες θέσεις των πωλήσεων για την κατηγορία. Τα ηλεκτρικά pick ups θα αργήσουν να μπουν στην πρίζα, οπότε η Nissan λέγεται ότι θα συνεχίσει να δουλεύει στους βενζινοκινητήρες (ντίζελ ήδη δεν προσφέρονται για τα δυο μοντέλα) αποκλειστικά για τα αγροτικά.
Η απόφαση για τερματισμό των Μ.Ε.Κ. πέραν της Αμερικής συνδέεται, φυσικά, με τις επερχόμενες νόρμες Euro 7. Εκτός της δριμείας αυστηρότητάς τους, ούτως ή άλλως οι περισσότερες χώρες της Ε.Ε. ανακοινώνουν συλλήβδην απαγορεύσεις διάθεσης νέων μοντέλων με θερμικούς κινητήρες, θέτοντας ως χρονιά-ορόσημο το 2030. Η φίρμα από τη Γιοκοχάμα θα επενδύσει πάνω από 4 δις δολάρια (3,5 δις ευρώ) για την εξέλιξη ηλεκτρικών πατωμάτων και ολόκληρης γκάμας αντίστοιχων μοντέλων, ώστε να πλαισιωθούν τα Ariya και LEAF.
Η εξέλιξη αυτή δίνει ιστορικό ρόλο στο επόμενο GT-R, καθώς -όπως όλα δείχνουν- θα είναι ο τελευταίος «Godzilla» που θα κινείται με αμόλυβδη!