Εποχές 90’s φαίνεται πως ζούμε, καθώς ονόματα των μικρών κουπέ που μεγαλούργησαν τότε, επανέρχονται στην καθημερινότητά μας. Βέβαια, το νέο Ford Puma μόνο κατ’ όνομα θυμίζει το ευέλικτο δίθυρο που παρουσιάστηκε το 1998. Η Mazda, αντίθετα, φαίνεται πως έχει διαφορετικά σχέδια για το δικό της «κουπεδάκι».
Οι Ιάπωνες κατοχύρωσαν στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας μια σειρά από ονόματα: CX-10, CX-20, CX-40, CX-50, CX-60, CX-70, CX-80 και CX-90. To CX-30 αποτελεί ήδη μοντέλο της γκάμας, οπότε προφανώς όλα αυτά τα «CX» αναφέρονται σε SUV. Η παρουσία τόσων ονομάτων δεν προϋποθέτει την αντίστοιχη στην παρουσίαση αντίστοιχων μοντέλων. Απλώς η Mazda κατοχύρωσε μια σειρά ονομάτων, ώστε να έχει ήσυχη το κεφάλι της από τυχόν μελλοντικές οχλήσεις περί καταπάτησης πνευματικών δικαιωμάτων. Πληροφορίες δεν έχουν διαρρεύσει, ωστόσο η λογική επιτάσσει πως τα CX-50, CX-70 και CX-90 προορίζονται για τους διαδόχους των CX-5, CX-7 και CX-9, προσαρμοσμένα στην νέα ονοματολογία της εταιρίας.
Δείτε ακόμα: Γιατί η Mazda λέει «όχι» σε CVT και τούρμπο;
Το όνομα που κινεί το περισσότερο ενδιαφέρον, όμως, είναι το MX-30. Η ομοιότητα με το MX-3 είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Διαχρονικά τα ενθουσιώδη Mazda φέρουν το πρόθεμα «MX», με πρωτεργάτη το πιο επιτυχημένο roadster της Ιστορίας: το MX-5. Παλιότερα το Miata πλαισιωνόταν από τα MX-3 και MX-6. Δυο κουπέ, το ένα μικρό και ευέλικτο -στην κατηγορία των Ford Puma και Opel Tigra– και το δεύτερο περισσότερο upper class -στο στυλ των Ford Probe και Opel Calibra. Κατά τα φαινόμενα -και πηγές από την Χιροσίμα- το MX-5 ετοιμάζεται να αποκτήσει και πάλι παρέα…
H Mazda καιρό τώρα «ψάχνεται» με την παρουσίαση ενός δεύτερου σπορ μοντέλου. Οι περισσότερες εικασίες (αλλά και προσευχές των αυτοκινητόφιλων) προσανατολίζονται στον διάδοχο του RX-8, ειδικά μετά το πατεντάρισμα ενός υπερτροφοδοτούμενου Wankel. Η κατοχύρωση του ονόματος «MX-30» επικυρώνει την φημολογία περί λανσαρίσματος σπορ κουπέ, αλλά σε διαφορετική κατεύθυνση από του πιθανολογούμενου διαδόχου του «ΡοΧι».
Την βάση θα αποτελέσει πιθανότατα το 2, όπως ισχύει και στην περίπτωση του CX-3. Οι κινητήρες είναι πολύ κοντά στην φιλοσοφία του MX-3, με τον 1.500αρη Skyactiv-G να διατίθεται σε εκδόσεις με 90 και 115 ίππους, ενώ υπάρχει και ο ντίζελ Skyactiv-D των 105 ίππων. To μικρό κουπέ των 90’s είχε έναν ατμοσφαιρικό 1.600αρη 90 και 105 ίππων, ενώ οι μεγαλύτερες εκδόσεις έφεραν τον 24βάλβιδο 1.800αρη V6 των 136 ίππων.
Διαβάστε επίσης: Τα χαρακτηριστικά του επαναστατικού Skyactiv-X μοτέρ της Mazda
Περισσότερα θα ξέρουμε εν ευθέτω χρόνω, αλλά έχουμε κάθε λόγο να αισιοδοξούμε!