Όσοι κατασκευαστές δηλώνουν πιστοί στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αρνούμενοι τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας, προσπαθούν να βρουν τρόπους ώστε η Μ.Ε.Κ. να επιβιώσει πέρα από το 2035. Η Lamborghini ανήκει σε αυτό το τόσο μικρό κλαμπ, ποντάροντας στα συνθετικά καύσιμα για τη συνέχιση των θερμικών μοτέρ.
Σε συνέντευξη του διευθυντή της ιταλικής εταιρίας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, Francesco Scardaoni, αποσαφηνίστηκε η πορεία για τους μελλοντικούς κινητήρες της Sant’Agata: «Κρατάμε την πόρτα ανοιχτή για σύνολα εσωτερικής καύσης με συνθετικό καύσιμο. Έτσι, το ιδανικό σενάριο θα είναι να έχουμε τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα –όπως το τέταρτο μοντέλο που θα παρουσιάσουμε το 2028– και τα καθαρόαιμα μοντέλα, πιθανώς με θερμικά μοτέρ που θα λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα. Κατ’ αυτό τον τρόπο θα διατηρήσουμε ανόθευτο το DNA των υπεραυτοκινήτων μας, την οδηγησιμότητα που προσφέρει μια Μ.Ε.Κ. και το συναίσθημα μιας super sport κατασκευής».
Ο Scardaoni πρόσθεσε ότι η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία μόλις πρόσφατα ξεκίνησε το έργο και εργάζεται μαζί με μια εταιρεία πετρελαίου. Παρόλα αυτά, το πρόγραμμα της Lamborghini είναι διαφορετικό από εκείνο που δουλεύει η Porsche: «Τρέχουμε σε παράλληλο μονοπάτι αυτή τη στιγμή. Επενδύουμε στο δικό μας εγχείρημα για τα συνθετικά καύσιμα, όπως και η Porsche στο δικό της… Θέλαμε να έχουμε τον δικό μας τρόπο να σχεδιάσουμε και να αναπτύξουμε αυτόν τον πιθανό τρόπο επιβίωσης των βενζινοκινητήρων. Αλλά μόλις ξεκινήσαμε, άρα είμαστε ακόμα μακριά. Η Porsche έχει προχωρήσει πολύ περισσότερο».
Οι Ιταλοί πιστεύουν πως ο ήχος του κινητήρα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του χαρακτήρα σε ένα αυτοκίνητο, οπότε θεωρούν επιβεβλημένη την παρουσία θερμικών συνόλων στα μοντέλα τους, έστω σε υβριδική μορφή: «Η ομορφιά του να έχεις ένα υβριδικό σύστημα είναι ότι διατηρείς τον ήχο του κινητήρα. Αυτός ήταν και ο λόγος που ξεκινήσαμε την εξέλιξη τόσο υβριδικών συνόλων, όσο και συνθετικών καυσίμων. Ό,τι απαιτείται για να μείνει ο ήχος της μηχανής ζωντανός».