Οι οικολόγοι γενικότερα έχουν τον τρόπο να γίνονται «κόκκινο πανί» για τους απανταχού αυτοκινητόφιλους. Δε χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια, εξάλλου. Αρκούν οι δυσοίωνες προβλέψεις και οι ολοκληρωτικοί ισχυρισμοί της Greenpeace για να ξεκινήσουν «τσουνάμι» αντιδράσεων.
Σύμφωνα με μία έρευνα της «πρωθιέρειας» του περιβάλλοντος, λοιπόν, το αυτοκίνητο όπως το ξέρουμε και το αγαπάμε θα πρέπει να καταργηθεί μέσα σε 10 χρόνια, αν θέλουμε να αποτρέψουμε δραματικές κλιματικές αλλαγές. Ολόκληρο το σκεπτικό, μαζί με τα διαγράμματα και τον επικείμενο Αρμαγεδώνα που θα φέρει το αυτοκίνητο μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Εμείς θα περιοριστούμε στο κομμάτι που μας ενδιαφέρει, το «ρεζουμέ» της υπόθεσης. Κατά τις αναφορές της Greenpeace, ο κλάδος των μεταφορών είναι ο μόνος που παρουσιάζει αύξηση στο μέσο όρο των εκπομπών ρύπων και βρίσκεται αισίως στην 3η θέση της παγκόσμιας επιδραστικότητας στο κλίμα. Στην δεύτερη θέση βρίσκεται η χρήση ενέργειας και στην πρώτη η παροχή αυτής (εγκαταστάσεις λιγνίτη, πυρηνικοί αντιδραστήρες κλπ).
Δείτε ακόμα: Η Volvo προωθεί την χρήση ανακυκλωμένων πλαστικών
Από ολόκληρο τον κλάδο των μεταφορών (βλέπε αεροπλάνα, τρένα, πλοία, φορτηγά, λεωφορεία) η Greenpeace απομονώνει τα αυτοκίνητα, βλέποντας το κλασικό εύκολο θύμα στην αύξηση των πωλήσεων-ειδικά στην Κίνα και την Ινδία. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών, αν δεν περιοριστούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και του διοξειδίου του άνθρακα, σε 10 χρόνια η μέση θερμοκρασία του πλανήτη θα αυξηθεί κατά 0,5 βαθμούς Κελσίου. Μπορεί να φαίνεται ελάχιστη η διακύμανση, όμως σε παγκόσμια κλίμακα θα αυξήσει σταδιακά τις περιόδους ξηρασίας και καυσώνων το καλοκαίρι, με παράλληλη αύξηση των καταιγίδων τον χειμώνα και του επιπέδου της θάλασσας γενικότερα. Με ό,τι όλα αυτά συνεπάγονται στην καλλιέργεια σπαρτών, σιτηρών και λοιπών πρώτων υλών για την τροφή του ανθρώπου.
Θα μπορούσε να υπάρξει μια αντικειμενική και σκωπτική διάθεση στην αντιμετώπιση αυτής της άποψης, αν η Greenpeace φρόντιζε να αναφέρει και του υπόλοιπους «θήτες» της Γης. Παρόλα αυτά περιορίζεται στην αναφορά στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και προτάσσοντας ως αδιάσειστα ενθαρρυντικά στοιχεία τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Νορβηγία, αλλά και την πιθανολογούμενη απαγόρευση διάθεσης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων στη Μεγάλη Βρετανία και το Παρίσι μέχρι το 2040. Προφανώς τα φορτηγά πλοία και οι εναέριες μεταφορές δεν μπαίνουν στο ίδιο ζύγι με την μαζικότητα των αυτοκινήτων.
Διαβάστε επίσης: Είναι καρκινογόνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Οπότε τι λέτε; Θα πρέπει να μπει ημερομηνία λήξης με ορίζοντα 10ετίας στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και να «πλημμυρίσουμε» ηλεκτρικά;