Τα αυτοκίνητα της Citroen είναι άμεσα συνδεδεμένα με τις καινοτόμες τεχνολογίες και τον ξεχωριστό τους σχεδιασμό, από τα πολύ παλιά χρόνια. Παράλληλα, το όνομα της γαλλικής φίρμας έχει συνδεθεί και με τις πρωτοποριακές υδροπνευματικές αναρτήσεις, οι οποίες πρόσφεραν εξαιρετικά επίπεδα ανέσεων, ενώ μπορούσαν να κρατήσουν «όρθιο» το αυτοκίνητο, ακόμα και με τις τρεις ρόδες.
Δείτε ακόμα: Όταν το Citroen DS έσωσε τον Σαρλ ντε Γκωλ (+video)
Ακούγοντας τη λέξη «Wankel», στο μυαλό έρχονται αμέσως οι κινητήρες Wankel που χρησιμοποιούσε η Mazda και ακόμα παλαιότερα η NSU. Ο δημιουργός του εν λόγω κινητήρα, ο γεννηθείς το 1903 στην πόλη Λαρ της Γερμανίας, ο Felix Wankel, ξεκίνησε να πειραματίζεται με το 1927. Στις 13 Απριλίου του 1954, o πρώτος κινητήρας Wankel κατασκευάστηκε από την NSU – Vier Takte και το 1963 λανσαρίστηκε στο NSU Spider.
Δείτε ακόμα: Γιατί το Citroen XM είχε το 13ο παράθυρο;
Ένα χρόνο αργότερα, το 1964 δημιουργήθηκε η εταιρεία Comobil, μια κοινοπραξία μεταξύ NSU και Citroen για την ανάπτυξη ενός «περιστροφικού» κινητήρα. Το 1967, η εταιρεία Comotor, μια άλλη κοινοπραξία NSU / Citroen ιδρύθηκε στο Λουξεμβούργο με σκοπό την κατασκευή και εμπορία του κινητήρα Wankel. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η NSU παρουσίασε το Ro80 που κυκλοφόρησε το 1968.
Δείτε ακόμα: Μάντρα πουλάει πάνω από 100 Citroen CX
To 1970 η Citroen παρήγαγε το πρωτότυπο M35 με ένα μονού ρότορα κινητήρα Wankel 993 κ.εκ., απόδοσης 49 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 68 Nm ροπής. Το πειραματικό Citroen επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 19 δλ., η τελική ταχύτητα έφτανε τα 144 χλμ./ώρα και η κατανάλωση ήταν 9,68 λτ./100 χλμ. Παράλληλα, ένας νέος Wankel εξελισσόταν με διπλούς ρότορες. Το μηχανικό αυτό σύνολο των 1.990 κ.εκ. απέδιδε 107 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 137 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ.
Δείτε ακόμα: Πάει με 3 ρόδες το Citroen DS; (+video)
Ο κινητήρας αυτός τοποθετήθηκε το 1973 στο Citroen GS Birotor και ξεχώρισε για την πολύ ομαλή του απόδοση και το ταίριασμά του με την υδροπνευματική ανάρτηση. Με τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, το ημιαυτόματο κιβώτιο των 3 ταχυτήτων και το πολυτελές εσωτερικό, το GS Birotor ήταν 70% πιο ακριβό από το στάνταρ GS. Αυτό σε συνδυασμό με την υψηλή κατανάλωση και την πετρελαϊκή κρίση το 1973, δεν το έκαναν καθόλου δημοφιλές. Το αποτέλεσμα ήταν η Citroen να το αποσύρει από την αγορά, ύστερα από μόλις 847 πωλήσεις. Μάλιστα, η γαλλική μάρκα απογοητεύτηκε τόσο πολύ που προσπάθησε να αγοράσει και να καταστρέψει κάθε GS Birotor, καθώς δεν ήθελε να το υποστηρίξει με ανταλλακτικά. Σήμερα κάποια πολύ ελάχιστα μπορεί να έχουν επιζήσει στα χέρια συλλεκτών.
Δείτε ακόμα: Γιατί αυτό το Citroen BX πωλείται 80.000 ευρώ; (+video)