Πριν από τέσσερις δεκαετίες, το 1981 η Nissan παρουσίασε στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο το πρώτης γενιάς μικρό μοντέλο της March (K10), το γνωστό σε εμάς Micra. Μάλιστα λέγεται ότι ο σχεδιασμός του αμαξώματός του προοριζόταν για το αντικαταστάτη του Fiat 127, αλλά τελικά η ιταλική μάρκα επέλεξε το Uno από τον Giugiaro. Ωστόσο, αυτή τη φημολογία δεν την έχει επιβεβαιώσει η Nissan.
Δείτε ακόμα: Πόσο κόστισε η αλλαγή του ονόματος Datsun σε Nissan;
Το λανσάρισμά του March ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1982, ενώ στην Ευρώπη αρχικά πωλούνταν ως Datsun – Nissan Micra, καθώς έκανε την εμφάνισή του την εποχή που άλλαζε το όνομα Datsun σε Nissan. Στη Γηραιά Ήπειρο και στις περισσότερες χώρες ήταν διαθέσιμο με τον 1.000άρη κινητήρα των 50 ίππων και αργότερα με τον 1.200άρη που έφτανε μέχρι τους 60 ίππους.
Εκτός από τις απλές εκδόσεις του πρώτου Micra υπήρξαν και πιο σπορ μοντέλα με turbo, όπως επίσης και με διπλή υπερτροφοδότηση (turbo και supercharger). Μόνο η Ιαπωνία ήταν η «τυχερή», αφού στην Ευρώπη δεν πωλήθηκαν ποτέ. Το πιο ισχυρό και σκληροπυρηνικό όλων, ήταν το March Super Turbo.
Έκανε ντεμπούτο το 1988 και λανσαρίστηκε τον Ιανουάριο του 1989, ενώ διατέθηκε σε 10.000 αντίτυπα. Επίσης, ακόμα κρατάει τον τίτλο του ταχύτερου Micra παραγωγής. Ο αλουμινένιος τετρακύλινδρος κινητήρας των 930 κ.εκ. είχε ισχύ 110 ίππων στις 6.400 σ.α.λ. και 130 Nm ροπής στις 4.800 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 5 ταχυτήτων η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονταν σε 7,7 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 180 χλμ./ώρα. Στις γρήγορες επιδόσεις βοηθούσε πολύ και το ελαφρύ αμάξωμα των 740 κιλών.
Δείτε ακόμα: Ποια καινοτομία είχε το Datsun Cherry του 1970;
Εξωτερικά τον σπορ χαρακτήρα του ενίσχυαν οι μεγαλύτεροι προφυλακτήρες, η νέα μάσκα με τα στρογγυλά φώτα ομίχλης, η εισαγωγή του αέρα στο καπό, τα λογότυπα Super Turbo, η αεροτομή οροφής, οι ζάντες των 13 ιντσών και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης.
Πριν παρουσιαστεί όμως το March Super Turbo, είχε κάνει την εμφάνισή του το 1985, το March Turbo. Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις ξεχώριζε αμέσως χάρη στους πιο σπορ προφυλακτήρες, τα μεγάλα στρογγυλά φώτα ομίχλης, τα λογότυπα Turbo, την αεροτομή πίσω και τις ζάντες αλουμινίου. Την κίνησή του αναλάμβανε το 1.0 λτ. 4κύλινδρος turbo, ισχύος 85 ίππων και 118 Nm ροπής. Το πολύ ελαφρύ αμάξωμα των μόλις 710 κιλών χρειαζόταν 9,1 δλ. για να επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα και η μέγιστη ταχύτητα άγγιζε τα 170 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε το Nissan Sunny 1.5 Turbo του 1982;