Η W124 είναι από τις πιο φημισμένες και καλοκατασκευασμένες Mercedes της Ιστορίας. Έμεινε στην παραγωγή για 12 χρόνια (1984-1995) και κυκλοφόρησε σε περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια αντίτυπα. Δημοφιλής ήταν και στην Ελλάδα, τόσο ως επιβατικό όσο και ως ταξί, «γράφοντας» εκατομμύρια χιλιόμετρα. Αγροτική, όμως, δεν την είδαμε.
Δείτε ακόμα: Η απόλυτη Mercedes W124 E60 AMG είναι πανάκριβη
Οι αγροτικές Mercedes είναι ένα είδος collector’s items στο εξωτερικό, καθώς έχουν κατασκευαστεί σε πολύ λίγα αντίτυπα. Επισήμως, καμία τους δεν βγήκε από κάποιο εργοστάσιο του «Αστεριού». Εξ ου και ο τίτλος της X-Class, ως το πρώτο –και τελευταίο– pick Mercedes στα χρονικά. Ανεπίσημα όμως, υπήρξαν αρκετοί ιδιώτες –μεταξύ των οποίων και αντιπροσωπείες της φίρμας από τη Στουτγκάρδη- που μετέτρεπαν τις W123 και W124 σε αγροτικά.
H συνηθέστερη βάση ήταν οι εκδόσεις Estate 300D, με 3λιτρο πετρελαιοκινητήρα κάτω από το καπό, συνηθέστερα σε ατμοσφαιρική μορφή. Στην W123 υπήρχε ο 5κύλινδρος OM617, με απόδοση 80 και 88 ίππων, ενώ στην W124 ο 6κύλινδρος εν σειρά OM603 με 12βάλβιδη και 24βάλβιδη κεφαλή (109 και 136 ίπποι αντίστοιχα). Υπήρξαν και κάποιες, πολύ λίγες, τουρμποντίζελ με 143 και 147 ίππους.
Διαβάστε επίσης: Ο άγνωστος 8.0 W18 της Mercedes S-Class
Οι station wagon W123 και W124 αποτελούσαν την καρδιά της μετατροπής. Ολόκληρο το πάτωμα, από τις εμπρός θέσεις και πίσω, πέρναγε από το μηχανουργείο. Ουσιαστικά ο χώρος των πίσω καθισμάτων και των αποσκευών γινόταν ενιαίος, συνθέτοντας την καρότσα. Όμως, όπως βλέπουμε στις φωτογραφίες, επ’ ουδενί δεν πρόκειται απλά για «πετσόκομα» του αμαξώματος και πρόχειρη κατασκευή. Καμπίνα και καρότσα ενώνονται αρμονικά, στα πρότυπα των αυστραλιανών «Ute» (utility coupe), όπως το εικονιζόμενο Holden HQ του 1971.
Δείτε ακόμα: Το αγροτικό Suzuki Jimny είναι γεγονός
Στα μέρη μας είχαμε το Hyundai Pony να εκπροσωπεί -φευγαλέα είναι η αλήθεια- την ιδιαίτερη αυτή κατηγορία αγροτικών. Το πιο γνωστό όλων, ωστόσο, δεν θα μπορούσε παρά να προέρχεται από τους μάστορες των pick up: τους Αμερικανούς. Μιλάμε φυσικά για το φημισμένο Chevrolet El Camino, που παράχθηκε σε 5 γενιές από το 1959 μέχρι το 1987 (κι ένα μικρό διάλειμμα μεταξύ ’60 και ’64).