Γνωρίζετε το Pagani Zonda. Γνωρίζετε, όμως, ότι η «καρδιά» του προέρχεται από τη Mercedes SL R129; Συγκεκριμένα την εξωφρενική SL73 AMG.
Το 1995, οι μηχανικοί της AMG έπιασαν στα χέρια τους την SL600 με σκοπό να την μετατρέψουν σε supercar. Ο 6λιτρος V12 των 394 ίππων υποβλήθηκε σε εκτενείς μετατροπές στην κεφαλή, την εξάτμιση και τη χαρτογράφηση. Το βασικότερο όλων: υπερκυβίστηκε κατά 1.3 λίτρα! Αυτό το 1.300άρι μοτέρ παραπάνω, συν τις βελτιώσεις, απέφεραν το συναρπαστικό αποτέλεσμα των 525 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 750 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Βελτιώσεις υπήρχαν και στο τρίπτυχο σασί-ανάρτηση-φρένα, ωστόσο κατ’ εξοχήν πεδίο δράσης της SL73 ήταν οι ευθείες. Τις οποίες δεν είναι υπερβολή να πούμε, πως «κατάπινε».
Δείτε ακόμα: Η τρομακτική ορμή της Mercedes-AMG GT Black Series
Παρά τα 1.975 κιλά του αμαξώματος, το μακρύ 5άρι αυτόματο και τα αναλογικά στενά ελαστικά 275/35/18 (245/40/18 μπροστά), έφτανε στα 100 χλμ./ώρα από στάση μέσα σε 4,8 δλ. και ήταν με διαφορά το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής με σήμα το αστέρι, μέχρι τότε. Ακόμα πιο σοκαριστική ήταν στο θέμα της τελικής, η οποία –κατόπιν αφαίρεσης του κόφτη των 250 χλμ./ώρα- άγγιζε τα 319 χλμ./ώρα!
Ο κινητήρας των 7.291 κ.εκ. ήταν τόσο εντυπωσιακός και μηχανολογικά άρτιος, ώστε ο Horacio Pagani τον επέλεξε για το πρώτο του αυτοκίνητο: το σήμερα θρυλικό, Zonda! Ακόμα σήμερα, παραμένει το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα μοτέρ που έχει τοποθετηθεί σε Mercedes παραγωγής.
Διαβάστε επίσης: Τέρας Brabus Rocket με 900 ίππους και 1.250 Nm!
Όλες κι όλες 300 «73άρες» κατασκευάστηκαν μέχρι το 2001 (διατέθηκε σπασμωδικά, το 1995 και μετά πάλι από το 1997 μέχρι το ’01), καθιστώντας το γερμανικό roadster σπανιότερο από το Pagani. Μια εξ αυτών, πωλείται. Όχι όποια κι όποια, αλλά η πρώτη που κατασκευάστηκε (από τη δεύτερη «φουρνιά»)! Με σειριακό αριθμό «0001», 139.000 χλμ. στο κοντέρ και άριστη διατηρημένη από το 1997, απαιτεί ένα πολύ μεγάλο ποσό για να αλλάξει γκαράζ (349.000 ευρώ), αλλά μιλάμε για τον πνευματικό πατέρα ενός εκ των καλύτερων supercars όλων των εποχών.