Σε κάθε αυτοκίνητο υπάρχουν στο αμάξωμά του διάφορα λογότυπα και σύμβολα, τα οποία δείχνουν κάτι. Εκτός από το σήμα και το όνομα του μοντέλου, τοποθετούνται συνήθως κάποια επιπλέον γράμματα ή αριθμοί, που κάτι σημαίνουν. Παλαιότερα θα θυμάστε στα πρώτα αυτοκίνητα με 16βάλβιδους κινητήρες το «16V» ή και το «i» για το injection. Ενδεικτικά, το «4WD» ή «ΑWD» συμβολίζει την 4κίνηση (διαφέρει η μία με την άλλη), το V6, ή V8 δείχνει τον αριθμό των κυλίνδρων, για τα ντίζελ υπάρχουν πολλά λογότυπα (TDI, CRDi, dCi, BlueHDi, CDI, TDCi κ.λπ.) και πάρα πολλά ακόμη.
Δείτε ακόμη: «Αλεξίσφαιρος» ο ντίζελ της Hyundai σε γερμανικές δοκιμές
Το εικονιζόμενο όμως σηματάκι 48V, ακόμα ελάχιστα έχει κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους, αλλά στο μέλλον θα το βλέπουμε όλο και πιο συχνά. Αρχικά, ίσως κάποιους το 48V να σας μπερδέψει με αριθμό βαλβίδων, αλλά θα σήμαινε για παράδειγμα κινητήρα 12.0 λτ., κάτι που σίγουρα δεν ισχύει. Αυτό το λογότυπο υπάρχει στα εμπρός φτερά του νέου Hyundai Tucson με το 48V (48βολτο) ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο συνδυάζεται με τους ντίζελ κινητήρες των 1.6 λτ., ισχύος 115 και 136 ίππων.
Το 48V, ήπιο υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει μια μπαταρία λιθίου-ιόντων τοποθετημένη στο δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, μία γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator (MHSG), έναν μετατροπέα LDC (DC / DC χαμηλής τάσης) και ένα inverter. Η MHSG υποστηρίζει τον κινητήρα με ισχύ έως και 12 kW (16 ίππους), μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου. Το σύστημα μεταβαίνει αυτόματα από τη λειτουργία «κινητήρα» στη λειτουργία «γεννήτριας». Η MHSG βοηθάει τον κινητήρα αποφορτίζοντας τη μπαταρία και μειώνοντας το φορτίο του κινητήρα με μικρή επιτάχυνση ή παρέχοντας πρόσθετη ροπή στρέψης στον κινητήρα σε συνθήκες υψηλής επιτάχυνσης. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης και της πέδησης, η ενέργεια ανακτάται για να επαναφορτιστεί η μπαταρία. Με αυτό τον τρόπο, το σύστημα βελτιώνει σημαντικά την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων CO2 του κινητήρα χωρίς να θυσιάζει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση.
Δείτε ακόμη: Έρχεται το πολυαναμενόμενο Hyundai pick-up
Από πλευράς επιδόσεων, ο πιο χαμηλής ισχύος 1.6 λτ. Diesel 48V Hybrid κινητήρας αποδίδει 115 ίππους και 281 Nm ροπής, επιταχύνει το Tucson από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 4,8-5,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 είναι 110-177 γρ./χλμ. Ο 1.6 λτ. CRDI 48V των 136 ίππων και 320 Nm ροπής προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ., τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 4,8-5,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 110-177 γρ./χλμ. Επίσης, συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και με 4κίνηση.
Οι τιμές του Tucson 1.6D 48V Hybrid 115 PS ξεκινούν από 24.990 ευρώ, με τους 136 ίππους ξεκινά από τα 26.190 ευρώ, το αυτόματο κοστίζει από 28.890 ευρώ, το 4×4 από 29.090 ευρώ και το 4×4 7-DCT από 31.990 ευρώ.
Δείτε ακόμη: Νέος κινητήρας Hyundai με μεταβαλλόμενη διάρκεια των βαλβίδων