Η Opel έκανε την είσοδό της στην κατηγορία των MPV με το Zafira το 1999, γνωρίζοντας μεγάλες δόξες, σε μια περίοδο και μια δεκαετία που ακολούθησε, όπου τα πολυχρηστικά αυτοκίνητα ήταν πολλά. Όμως μετέπειτα τα SUV κυριάρχησαν και ουσιαστικά εξαφάνισαν τα πολυμορφικά.
Το Zafira A βασίζονταν στην πλατφόρμα του Astra G (δεύτερης γενιάς), με το οποίο έμοιαζε σε κάποια σημεία του αμαξώματος και του εσωτερικού του. Στην καμπίνα του πρωταγωνιστής ήταν το σύστημα Flex 7 με τις επτά θέσεις. Αυτές εξασφάλιζαν κορυφαία πρακτικότητα και αυξημένες ανέσεις σε όλους τους φιλοξενούμενους. Τα δύο πίσω καθίσματα αναδιπλώνονταν πλήρως και αποθηκεύονταν στο δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Μαζί με τα καθίσματα της μεσαίας σειράς που «έπεφταν» και αυτά, ο αποθηκευτικός χώρος έφτανε τα 1.705 λίτρα, σε ένα αμάξωμα μήκους 4.317 χλστ. (το νέο Astra 5d έχει μήκος 4.374 χλστ.).
Το πρώτης γενιάς Opel Zafira κυκλοφόρησε πολύ στους δρόμους της Ελλάδας και της Ευρώπης γενικότερα, όμως αυτό που δεν γνώρισαν οι περισσότεροι, είναι ότι για την εξέλιξή του είχε βοηθήσει η Porsche. Όσο και αν ακούγεται απίστευτο, οι μηχανικοί της Porsche σχεδίασαν το αμάξωμα από λευκό χαρτί, προσάρμοσαν το σύστημα μετάδοσης κίνησης, την ανάρτηση και τα ηλεκτρικά. Επίσης ανέλαβαν την κατασκευή πρωτοτύπων, τις δοκιμές οχημάτων και τον σχεδιασμό παραγωγής! Ουσιαστικά μιλάμε για ένα Porsche Zafira και ότι Opel Zafira.
Να υπενθυμίσουμε ότι το πρώτο Opel Zafira ήταν διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα μηχανικών συνόλων βενζίνης, πετρελαίου και με φυσικό αέριο. Στη χώρα μας πιο δημοφιλές ήταν το 1.600άρι των 101 ίππων, ενώ οι περισσότερο «έχοντες» αγόραζαν το 1.800άρι με τους 115 ίππους αρχικά και κατόπιν με τους 125 ίππους. Εξέχουσα θέση είχε το πιο σπορ Zafira OPC με τον 2λιτρο turbo των 192 ίππων και τα πολύ δυναμικά χαρακτηριστικά για την εποχή και την κατηγορία του.