Από το 2017 που παρουσιάστηκε, το Honda Civic Type R FK8 πρωταγωνιστεί στην κατηγορία των mega hatches. Κάτι που ισοδυναμεί με άθλο, καθώς μέσα σε 3 χρόνια το επίπεδο του ανταγωνισμού έχει ανέβει τόσο, που κάθε μάχη ισοδυναμεί με πόλεμο. Και συνήθως, το «Τάπερ» βγαίνει νικητής.
Το πρώτο πράγμα που έκανε εντύπωση όταν λανσαρίστηκε, γυρνώντας ακόμα κεφάλια με τη μία, είναι η εμφάνιση. Το κορυφαίο Civic έφερε τα αγωνιστικά των πρωταθλημάτων Τουρισμού στους δημόσιους δρόμους, με ένα παρουσιαστικό που κάνει ακόμα και τους σεσημασμένους «αλήτες» Mitsubishi Evo και Subaru STI, να μοιάζουν με απλά οικογενειακά! Σπόιλερ και αεραγωγοί παντού, για ένα αυτοκίνητο που παραπέμπει σε αγωνιστικό ίσως περισσότερο από κάθε άλλο, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Μια παραπομπή, ωστόσο, που δεν συμβαίνει μόνο για το θεαθήναι.
Διαβάστε επίσης: Στα άδυτα του νέου Honda Civic Type R
Οι σχεδιαστές της Honda ακολούθησαν κατά γράμμα τις εντολές αεροδυναμιστών και μηχανικών, προκειμένου να συνδυάσουν τις ανάγκες για παραγωγή κάθετης δύναμης με αυτές της ψύξης των μηχανικών μερών. O μικρός πρόβολος μπροστά, συνδυάζεται με κάλυμμα κάτω από τον χώρο του κινητήρα και ένα φαρδύ splitter στον προφυλακτήρα. Το σχήμα του τελευταίου είναι τέτοιο, ώστε να κατευθύνει τον αέρα γύρω από τους τροχούς αυξάνοντας την παραγωγή κάθετης πίεσης, με παράλληλη μείωση της αντίστασης.
Οι πλαϊνές ποδιές παραλαμβάνουν τον αέρα που έχει διώξει το εμπρός μέρος, τροφοδοτώντας τον πίσω διαχύτη. Ο οποίος διαχύτης «ρουφάει» και τις ομοιογενείς αεροδυναμικές ριπές που έρχονται από το επίπεδο πάτωμα, μαζί με τη ροή από το πάνω μέρος και την αεροτομή, μειώνοντας την άνωση και αυξάνοντας την κάθετη πίεση. Οι αεραγωγοί πίσω τους τροχούς εμπρός-πίσω, πέρα από την αποβολή θερμότητας, μειώνουν το συντελεστή άνωσης εντός των θόλων κατά 1%.
Δείτε ακόμα: Γιατί το νέο Honda Civic Type R έχει τρεις εξατμίσεις;
Η «απλώστρα» στο πίσω μέρος, όσο κι αν ακουστεί απίστευτο, είναι ελαφρύτερη κατά 700 γραμμάρια σε σχέση με το spoiler που συναντάμε στο 1.000άρι και 1.500άρι Civic! Ο απόλυτος πρωταγωνιστής του look στο Type R, συνεργάζεται με vortex generators στην άκρη της οροφής (το είχαμε πρωτοδεί στο Evo VIII) και διαδραματίζει τον κύριο ρόλο στην παραγωγή downforce. Μόνη της η αεροτομή, παράγει 30 κιλά κάθετης δύναμης στα 200 χλμ./ώρα.
Διαβάστε επίσης: Πως παράγονται οι ζάντες του Honda Civic Type R Limited Edition
Με την ανανέωση του μοναδικού -μέχρι να επανεμφανιστεί το NSX-R– Type R, η Honda λάνσαρε μια πιο ήπια έκδοση, ονόματι Sport Line. Βασική διαφορά με τα GT και Limited Edition, η αντικατάσταση της αεροτομής, με ένα μικρότερο spoiler.
Το Type R, το σωστό όμως, πρέπει να έχει τη φτερούγα. Τόσο για αεροδυναμικούς, όσο και αισθητικούς λόγους. Δεν συμφωνείτε;
Δείτε ακόμα: Το νέο Honda Civic Type R θα έχει 400 ίππους και 4κίνηση