Η Citroen με τα 101 χρόνια ιστορίας στο χώρο της αυτοκίνησης, είναι γνωστή για τις καινοτομίες της. Ορισμένες από αυτές είναι η κίνηση στους εμπρός τροχούς σε αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής (το Traction Avant) και η υδροπενυματική ανάρτηση το 1954 στο επαναστατικό DS.
Δείτε ακόμα: Ποιο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με σύστημα πολυμέσων;
Παράλληλα, υπήρξαν και διάφορα ακόμα μοναδικά χαρακτηριστικά σε αυτοκίνητα της Citroen, όπως το διπλό πίσω παράθυρο, ή το 13ο παράθυρο, όπως το αποκαλούσαν στο Citroen XM. Η σχεδιασμένη από τον Bertone ναυαρχίδα της γαλλικής μάρκας, από το 1989 έως το 2000 που κατασκευάστηκε, ξεχώρισε για το ιδιαίτερα σφηνοειδές σχήμα της με το χαμηλό ρύγχος και την υπερυψωμένη «ουρά». Η τελευταία έκρυβε ένα ακόμα παράθυρο, αφού εκτός από το παρμπρίζ που ήταν ενσωματωμένο στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ, υπήρχε πιο πίσω ένα ακόμα, το οποίο μπορούσε να σηκωθεί.
Δείτε ακόμα: Το ψηφιακό ταμπλό του Citroen C5 Aircross
Γιατί όμως υπήρχε το επιπλέον αυτό τζάμι στο πίσω τμήμα της καμπίνας; Η απάντηση είναι για λειτουργικούς και αισθητικούς λόγους. Συγκεκριμένα το πρόσθετο αυτό γυάλινο πλαίσιο απομόνωνε το χώρο των επιβατών και τους έδινε την αίσθηση ενός σεντάν αυτοκινήτου. Παράλληλα εάν φύσαγε, είχε κρύο ή έβρεχε, το πρόσθετο τζάμι προστάτευε τους επιβάτες, όταν άνοιγε η πόρτα του πορτ μπαγκάζ. Κάτι που σίγουρα πολλοί θα το έχετε βιώσει σε χάτσμπακ αυτοκίνητο.
Δείτε ακόμα: Ποιο ήταν το πρώτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη;
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι συνολικά κατασκευάστηκαν 333.405 Citroen XM. Μοιραζόταν την ίδια πλατφόρμα με το Peugeot 605 και το μήκος του αμαξώματος έφτανε τα 4.708 χλστ. (4.963 χλστ. το station wagon). Κορυφαίος κινητήρας στην γκάμα ήταν ο 3.0 λτ. V6 των 200 ίππων, ενώ υπήρχαν αρκετά ακόμα μοτέρ βενζίνης (2.0 λτ.) και πετρελαίου (2.1 και 2.5 λτ.).
Δείτε ακόμα: Γιατί είχε δύο πίσω κεραίες η Mercedes S-Class;