Μια ματιά στους δρόμους φανερώνει την καθολική επικράτηση των SUV και crossover. Το αγοραστικό κοινό δεν σταματά να αγοράζει ψηλά και ημίψηλα αυτοκίνητα, που συνδυάζουν αρετές από διάφορες κατηγορίες. Η ίδια ματιά διαπιστώνει πως τα παλιά, καλά, παραδοσιακά coupe αποτελούν είδος προς εξαφάνιση. Γιατί έχει συμβεί αυτό;
H τεχνοκρατική απάντηση, όπως αυτή που έδωσε ο πρόεδρος της Peugeot σε συνέντευξη, αναφέρει πως η αυτοκινητοβιομηχανία ασχολείται με άλλα ζητήματα. Κατά τον Jean-Philippe Imparato, οι μελλοντικές τάσεις είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η συνδεσιμότητα 5G και η αυτόνομη οδήγηση. Κοινώς, δεν περισσεύουν κονδύλια για εξέλιξη coupe. Το πιο λυπηρό, ωστόσο, είναι ο πραγματικός λόγος που τα δίθυρα αμαξώματα έχουν πρακτικά εξαλειφθεί από τις γκάμες των εταιριών.
Δείτε ακόμα: Το μεγάλο πολυτελές κινεζικό κουπέ SUV των 22.000 ευρώ
Ως επιχειρηματικοί πρωταγωνιστές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σε project που τους αποφέρουν κέρδος. Αν αναφέρετε τα supercars και hypercars από mainstream κατασκευαστές (βλέπε Honda NSX), αντιτάσσουν το επιχείρημα του «halo car»: μιας βιτρίνας, δηλαδή, που λειτουργεί ως διαφήμιση της ίδιας της μάρκας και των δυνατοτήτων της. Με λίγα λόγια, αν τα coupe πούλαγαν οι κατασκευαστές δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα να τα εξελίσσουν. Οι νέες τάσεις, όμως, είπαμε: επιτάσσουν SUV. Κοντολογίς, τα κουπέ χάθηκαν γιατί δεν τα θέλει πια ο κόσμος.
Εξ ου και τη στιγμή που τα παραδοσιακά κουπέ αντιμετωπίζουν τον αφανισμό, τα coupe-SUV γνωρίζουν άνθιση. Η κεκλιμένη γραμμή της οροφής και η ψευδαίσθηση του κουπέ, σε συνδυασμό με τον όγκο και τις δυνατότητες του crossover αμαξώματος, δημιουργούν έναν ακαταμάχητο εμπορικό συνδυασμό. Τόσο ακαταμάχητο, που δεν μπορεί να σταθεί απέναντί του ούτε το αυθεντικό αμάξωμα!
Κάτι παρόμοιο συμβαίνει με τα τετράθυρα κουπέ. Μπορεί τα δίθυρα και τα τετράθυρα μοντέλα να εκλείπουν, ο συνδυασμός των όμως πηγαίνει μια χαρά στις πωλήσεις. Για να δούμε ένα χειροπιαστό παράδειγμα, ας πάρουμε την γκάμα της Mercedes. Ένα από τα τελευταία οχυρά των κουπέ παγκοσμίως. Στη χώρα μας, έρχονται 4 μοντέλα του είδους: οι C-Class/E-Class/S-Class Coupe και το supercar AMG GT. Εξ αυτών, η δίθυρη S-Class δεν θα δει αντικαταστάτη, ενώ δεν αποκλείεται να συμβεί το ίδιο με τις C και E-Class. Από τα τέσσερα κουπέ του «Αστεριού», δηλαδή, το ένα είναι υπεραυτοκίνητο, το άλλο καταργείται και τα εναπομείναντα δύο κρίνονται αμφίβολα για το μέλλον. Τι γίνεται με τα τετράθυρα κουπέ και SUV;
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Mercedes-Benz CLA Coupe 180 d 7G-DCT
Πέντε μοντέλα (CLA Coupe, CLS, AMG GT 4-Door Coupe, GLC Coupe, GLE Coupe), όλα εμπορικά επιτυχημένα και δίχως κανένα ζήτημα συνέχειας.