Τα κινεζικά αυτοκίνητα κοντεύουν να στείλουν στον ψυχίατρο τους Ευρωπαίους, Ιάπωνες, Κορεάτες και Αμερικανούς κατασκευαστές. Οι Κινέζοι, ωστόσο, έχουν και τα δικά τους, εσωτερικά ζητήματα. Ένα από τα κυριότερα είναι ο «πόλεμος τιμών» στον οποίο επιδίδονται τον τελευταίο καιρό, έχοντας φτάσει σε σημείο να προσφέρουν plug-in υβριδικά μοντέλα σε τιμές χαμηλότερες των απλών θερμικών!
Η τιμολογιακή μάχη ξεκίνησε στα μέσα του 2023, για να φτάσει πλέον σε ένα σημείο καμπής που ενδεχομένως να επηρεάσει τις τιμές των «made in China» αυτοκινήτων και εκτός της εγχώριας αγοράς, εννοείται προς τα κάτω. Τέσσερις από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές της χώρας (SAIC, Changan, Neta και BYD) πήγαν το εμπορικό «beef» στο απόγειό του, προσφέροντας PHEV σε τιμή χαμηλότερη των 100.000 γουάν (περίπου 12.800 ευρώ με τις τρέχουσες ισοτιμίες). Μια κίνηση με διπλό αντίκτυπο, καθώς αφενός κατεβαίνει από το εν λόγω ψυχολογικό όριο η plug-in hybrid τεχνολογία, αφετέρου την καθιστά πιο προσιτή ακόμα και από πολλά μοντέλα με απλό θερμικό κινητήρα!
Ας πάρουμε για παράδειγμα τα BYD Qin Plus (το κόκκινο στις φωτογραφίες) και Wuling Xing Guang (το μωβ). Αμφότερα plug-in υβριδικά μεσαία σεντάν, με μήκος άνω των 4,7-4,8 μέτρων (4.765 χλστ. το BYD, 4.835 χλστ. το Wuling) και ισχύ πέριξ των 200 ίππων (197 άλογα το Qin Plus, 177+106 το Xing Guang – δεν ανακοινώνει συνδυαστική ισχύ η Wuling). Πόσο κάνουν ολοκαίνουργια στην Κίνα; Από 79.800 γουάν (10.217 ευρώ) το BYD, από 99.800 (12.931 ευρώ) το Wuling! Να ρίξουμε μια ματιά στον εισαγόμενο ανταγωνισμό, που ξεκινά τις βασικές του εκδόσεις αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες; Το Toyota Corolla εκκινεί από τις 122.800 γουάν (15.721 ευρώ), ενώ το VW Lavida (παραλλαγή του Jetta) από τις 94.000 γουάν (12.031 ευρώ).
«Τι μας νοιάζει» θα αναρωτηθείτε, από τη στιγμή που μιλάμε για την κινεζική αγορά. Μας νοιάζει για δυο λόγους: πρώτον, όσο χαμηλότερες οι τιμές των αυτοκινήτων στην Κίνα, τόσο χαμηλότερες όταν έρχονται στην Ευρώπη. Δεύτερον και κυριότερο, οι δραστικές μειώσεις στις τιμές επιτυγχάνονται χάρη στην περικοπή του κόστους των μπαταριών. Οι Κινέζοι εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής του πλανήτη σε πρώτες ύλες για ηλεκτρικά/υβριδικά (λίθιο, κοβάλτιο, νικέλιο κλπ), «γκρεμίζοντας» τις τιμές σε ασυναγώνιστα επίπεδα. Προς το παρόν, το κάνουν σε τέτοιο βαθμό εντός συνόρων. Πόσο θα τους πάρει να το μεταφέρουν και εκτός, όμως;