Φωτιά σε Tesla χρειάστηκε 23 τόνους νερό για να σβήσει

Η κατάσβεση πυρκαγιάς σε ηλεκτρικό όχημα είναι πολύ πιο απαιτητική υπόθεση, από ό,τι σε ένα με κλασικό κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ. Η παρουσία μπαταριών και ιδίως η σύστασή τους (ιόντα-λίθιο) προκαλούν διαρκείς αναζωπυρώσεις, ακόμα κι όταν φαίνεται πως η φωτιά έχει σβήσει τελείως. Χιλιάδες επί χιλιάδων λίτρων νερού θα πρέπει να ριφθούν μέχρι να διασφαλιστεί το τέλος της πυρκαγιάς, θυμίζοντας κατάσβεση δασικής εστίας. Στο ρόλο του δάσους έχουμε δει αρκετές φορές αυτοκίνητα της Tesla.

Ένα Model S στην Καλιφόρνια ήταν η τελευταία προσθήκη στον κατάλογο των καμένων EVs που θέλησαν υδραγωγείο για να σβήσουν, όταν πήρε φωτιά ενόσω κινείτο στον αυτοκινητόδρομο. Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε ξαφνικά, αν και ο οδηγός του ανέφερε πως παρατήρησε περίεργη συμπεριφορά από το αυτοκίνητο αρκετά λεπτά πριν κάνουν την εμφάνισή τους οι καπνοί. Ευτυχώς πρόλαβε να κάνει στην άκρη, να σταματήσει και κυρίως να απομακρυνθεί, προτού οι φλόγες αρχίσουν να καταπίνουν το Tesla. Η πυροσβεστική έσπευσε στο σημείο με τέσσερα οχήματα (δυο φορτηγά, μια υδροφόρα κι έναν γερανό), ωστόσο η αντιμετώπιση της φωτιάς μόνο εύκολη υπόθεση δεν ήταν.

Τα στοιχεία της μπαταρίας συνέχιζαν να αναφλέγονται διαρκώς, παρότι οι πυροσβέστες είχαν πλημμυρίσει το αυτοκίνητο. Τελικά χρειάστηκε να σηκώσουν το Model S με τον γερανό και να το σταθεροποιήσουν με ειδικούς γρύλους, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στη συστοιχία και να της ρίχνουν απευθείας νερό. Έπειτα από 22.710 λίτρα (6.000 γαλόνια) η πυρκαγιά τέθηκε επιτέλους υπό έλεγχο, επιτρέποντας στην αστυνομία να ανοίξει τον αυτοκινητόδρομο και να επιτρέψει τη μερική κυκλοφορία των οχημάτων. Συγκριτικά,  όπως ανέφερε η αρμόδια πυροσβεστική υπηρεσία, η κατάσβεση μιας φωτιάς σε συμβατικό αυτοκίνητο χρειάζεται 1.850-3.785 λίτρα (500-1.000 γαλόνια).

Get it on Google Play Download on the App Store