H Ford έκανε τη μεγάλη έκπληξη το 1998 με την παρουσίαση του ριζοσπαστικού πρώτης γενιάς Focus, το οποίο ξεχώριζε για δύο κυρίως χαρακτηριστικά του. Πρώτον για τον αντισυμβατικό σχεδιασμό που δεν είχε καμία σχέση με το ουδέτερης αισθητικής Escort που αντικατέστησε, αλλά και με των υπολοίπων μικρομεσαίων της εποχής. Δεύτερον, έγινε σημείο αναφοράς (και παραμένει) για το κορυφαίο στήσιμό του στο δρόμο και την οδηγική αίσθηση, χάρη και στη συμβολή των ανεξάρτητων πίσω αναρτήσεων με τους πολλαπλούς συνδέσμους (Control Blade), μια διάταξη που αντέγραψαν και άλλοι κατασκευαστές.
Πιο δημοφιλές ήταν το 5θυρο Focus, ενώ την γκάμα πλαισίωναν το πιο σπορτίφ 3θυρο, το πρακτικότερο στέισον βάγκον και το πιο κλασικό 4θυρο. Ένα τέτοιο λοιπόν Focus σεντάν σε βασική έκδοση εξοπλισμού που κατασκευάστηκε το 2002, έχει παραμείνει καινούργιο όλα αυτά τα χρόνια, αφού το οδόμετρό του έχει γράψει μόνο 117 μίλια (188 χλμ.!). Ο έμπορος που το πουλούσε έκλεισε κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 2000 και το απούλητο Focus μεταφέρθηκε σε μια αποθήκη. Το 2022 αγοράστηκε ο χώρος που στεγάζονταν το Focus και τώρα το εκθεσιακό αυτό μοντέλο των 22 ετών ψάχνει τον πρώτο του κάτοχο.
Ο πωλητής από την Μοντάνα των Η.Π.Α. αναφέρει ότι το συγκεκριμένο Focus δεν αγοράστηκε ποτέ, ενώ φέρει και την ταμπέλα με τα χαρακτηριστικά του. Το 2002 κόστιζε από 12.760 δολάρια, ενώ η τελική του τιμή διαμορφώνονταν στα 14.000 δολάρια με την προσθήκη των μεταφορικών, ABS και πλευρικών αερόσακων. Από τον εξοπλισμό του απουσιάζουν τα ηλεκτρικά παράθυρα, το air condition και το στροφόμετρο. Κάτω από το εμπρός καπό του φιλοξενείται ένας 2λιτρος 8βάλβιδος κινητήρας 110 ίππων, συνδυασμένος με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Όσο για την τιμή που προσφέρεται τώρα, κρατηθείτε: Ζητείται το ποσό των 20.000 δολαρίων (18.545 ευρώ).