Τους τελευταίους μήνες η Ευρώπη -και όχι μόνο- έχει δεχτεί απανωτά πλήγματα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα λόγω της κλιματικής αλλαγής, όπως είναι οι μεγάλες πλημμύρες, αλλά και οι πυρκαγιές που καίνε και τη χώρα μας. Τον περασμένο Ιούνιο για παράδειγμα, πολλές περιοχές της Γερμανίας, της Ολλανδίας και του Λουξεμβούργου πνίγηκαν από τις καταρρακτώδεις βροχές, με αποτέλεσμα να χάσουν πολλοί άνθρωποι τις ζωές τους και να προκληθούν τεράστιες υλικές ζημιές.
Ανάμεσα στους «πληγέντες» ήταν και εκατοντάδες αυτοκίνητα που καλύφθηκαν με νερό, με αποτέλεσμα κάποια να καταστραφούν και άλλα να σωθούν μερικώς. Μια τέτοια περίπτωση είναι και το εικονιζόμενο και σχεδόν καινούργιο Audi RS 6 Avant, το οποίο έπεσε θύμα πλημμύρας στο Λουξεμβούργο και τώρα πωλείται με κουσούρια αλλά σε τσουχτερή τιμή. Συγκεκριμένα πρόκειται για μοντέλο με πρώτη ταξινόμηση τον Μάρτιο του 2021 και με μόλις 4.649 χιλιόμετρα. Τώρα προσφέρεται έναντι του ποσού των 103.939 ευρώ (καθαρή τιμή εξαγωγής 85.900 ευρώ). Ενδεικτικά, στο Λουξεμβούργο ένα ολοκαίνουργιο RS 6 Avant κοστίζει από 122.275 ευρώ, ενώ στη χώρα μας ξεκινά από 159.050 ευρώ.
Με την πρώτη ματιά, φαίνεται εξωτερικά και το εσωτερικό του μια χαρά, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα. Πιθανώς το εσωτερικό να μην επηρεάστηκε από την πλημμύρα, ή εκτός αν το καθάρισαν και το άφησαν να στεγνώσει. Το βασικό όμως πρόβλημα είναι ότι ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά και η εταιρία που το πουλά (δείτε εδώ την αγγελία) δεν γνωρίζει ποια είναι ακριβώς η αιτία. Πιθανώς να οφείλεται σε δυσλειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων, αλλά και αυτό δεν είναι σίγουρο. Όμως αν και ο κινητήρας έχει βάλει νερό, τότε η ζημιά είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Το κακό της υπόθεσης ότι αυτοκίνητα σαν αυτό που γέμισαν με νερό, θα βγουν προς πώληση σε διάφορες αγορές και ανυποψίαστοι πελάτες θα τα αγοράσουν. Τουλάχιστον η συγκεκριμένη εμπορία αναφέρει το πρόβλημα και από εκεί και πέρα ο αγοραστής παίρνει το ρίσκο του, δίνοντας πολλά λεφτά μάλιστα.
Να θυμίσουμε ότι το RS 6 Avant εξοπλίζεται με V8 4.0 λτ. κινητήρα ισχύος 600 ίππων και 800 Nm ροπής, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.