Η Γερμανία είναι από τις χώρες που στηρίζουν περισσότερο την ηλεκτροκίνηση, όχι μόνο μέσω των αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας, αλλά και των επιδοτήσεων αγοράς. Οι Γερμανοί απολαμβάνουν μερικά από τα υψηλότερα κρατικά μπόνους στην Ευρώπη αν αγοράσουν EV, που σε αρκετές περιπτώσεις συνοδεύεται από ελαφρύνσεις στο λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος. Ωστόσο, σε ό,τι διαβάσατε μέχρι τώρα βάλτε παρελθοντικό χρόνο. Όπου, δηλαδή, «απολαμβάνουν», πλέον υπάρχει το «απολάμβαναν». Αλλαγή που έχει τον αντίστοιχο, εκκωφαντικό αντίκτυπο στις πωλήσεις.
Μέχρι το τέλος του περασμένου έτους, ίσχυαν οι προαναφερθείσες επιδοτήσεις. Μια τακτική που έφερε τη Γερμανία στην πρώτη θέση των ηλεκτρικών πωλήσεων πέρσι, με 471.934 αυτοκίνητα και υπερδιπλάσιες ταξινομήσεις από τη δεύτερη Γαλλία (203.122 πωλήσεις EV). Με το που μπήκε το 2023 όμως, οι κρατικές επιχορηγήσεις σταμάτησαν ή μειώθηκαν δραματικά. Για παράδειγμα, η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τιμή έως 40.000 ευρώ επιδοτείται πλέον μάξιμουμ 4.500 ευρώ, από 6.000 ευρώ που ίσχυε το 2022. Στις ακριβότερες περιπτώσεις, με τιμή έως 65.000 ευρώ, η συνδρομή του κράτους δεν υπερβαίνει πια τις 3.000 ευρώ. Και το αγοραστικό κοινό διατυπώνει την αντίδρασή του, κατακρημνίζοντας τη ζήτηση για οχήματα μηδενικών ρύπων.
Τον τελευταίο μήνα εφαρμογής των «καλών» επιδοτήσεων, δηλαδή το Δεκέμβρη του ’22, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στους γερμανικούς δρόμους 104.325 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για τις πωλήσεις του πρώτου μήνα της κρατικής «τσιγγουνιάς», αφαιρούμε ένα ψηφίο: μόλις 18.100 ταξινομήσεις EV τον Ιανουάριο του ’23, σε μια σοκαριστική μείωση της τάξης του 83%! Ακόμα χειρότερα τα πράγματα στα plug-in υβριδικά, τα οποία πλέον δεν επιδοτούνται καθόλου. Από σχεδόν 70.000 πωλήσεις τον περασμένο Δεκέμβριο, ο αριθμός δεν ξεπέρασε καν τις 9.000 τον Ιανουάριο! Και έπονται χειρότερα, καθώς το 2024 θα υπάρξει περαιτέρω μείωση για τα ηλεκτρικά.