Η σημερινή εποχή ίσως είναι η πιο δύσκολη για να είναι κανείς υπεύθυνος εξέλιξης ή μηχανικός στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πριν προλάβει να καταλαγιάσει ο πανικός από την θέσπιση νέων κανονισμών εκπομπών ρύπων ή μεθόδου μέτρησής των, έρχεται κάτι καινούργιο να στείλει κόσμο και κοσμάκη πίσω στα σχεδιαστήρια. Αυτό το «κάτι», έχει την μορφή του EVAP.
Δείτε ακόμα: Η μάρκα με τα πιο «καθαρά» αυτοκίνητα στην Ευρώπη
Σε αντίθεση με το WLTP, που αποτελεί το αρτικόλεξο μιας εκτενούς περιγραφής (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), το EVAP απλά είναι η σύντμηση του Evaporative Emissions – ή αλλιώς, σύστημα ελέγχου εκπομπών αναθυμιάσεων. Τι είναι τώρα αυτή η καινούργια «μόδα»; Μέρος του καυσίμου στο ρεζερβουάρ και την γραμμή τροφοδοσίας εξατμίζεται, απελευθερώνοντας οργανικές ενώσεις και κατάλοιπα στο περιβάλλον: τις γνωστές μας αναθυμιάσεις. Το σύστημα ελέγχου εκπομπών αναθυμιάσεων (EVAP) περιορίζει τη διαφυγή ατμών καυσίμου προς την ατμόσφαιρα. Οι ατμοί του ρεζερβουάρ καυσίμου μπορούν να διαφύγουν από το ρεζερβουάρ καυσίμου, λόγω της πίεσης που αναπτύσσεται σε αυτό μέσω του σωλήνα αναθυμιάσεων και να οδηγηθούν στο αντίστοιχο δοχείο. Ο άνθρακας του δοχείου απορροφά και αποθηκεύει τους ατμούς καυσίμου, με την υπερπίεση που αναπτύσσεται να εκτονώνεται μέσω του λαστιχένιου σωλήνα εξαέρωσης και της ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας εξαερισμού στην ατμόσφαιρα.
Αυτή ακριβώς την απελευθέρωση βάζουν στο στόχαστρο οι νέες αυστηρότερες νόρμες, η οποία αποτελούν την «ουρά» της μεθόδου WLTP, που προκάλεσε αλλεπάλληλες αναταράξεις στην παραγωγή των αυτοκινητοβιομηχανιών και οδήγησε μέχρι και στην απόσυρση μοντέλων από την αγορά, προκειμένου να υποστούν τις κατάλληλες αναβαθμίσεις και να εναρμονιστούν στα νέα στάνταρ. Κύκλοι της αυτοκίνησης εκφράζουν τις ανησυχίες του για το EVAP, το οποίο περιμένουν να προκαλέσει κάτι αντίστοιχο – σε μικρότερο βαθμό πάντως.
Διαβάστε επίσης: Νέοι κινητήρες για την Skoda Octavia
Προς το παρόν μόνο το Groupe PSA και η BMW έχουν δηλώσει πως δεν υπάρχει πρόβλημα με την εξασφάλιση έγκρισης EVAP των κινητήρων τους, καθότι οι βελτιώσεις που έκαναν κατά το «κύμα» WLTP. Εκπρόσωποι της VW θεωρούν πως δεν αποκλείεται να υπάρξουν προσωρινές τροποποιήσεις στην παραγωγική διαδικασία, όμως δηλώνουν βέβαιοι πως θα είναι μικρότερης έκτασης από αυτές του περασμένου Αυγούστου. Οι υπόλοιπες εταιρίες τηρούν στάση αναμονής και «κρύβουν λόγια». Για να δούμε τι μας επιφυλάσσουν οι αναθυμιάσεις, λοιπόν.