Τα καινούργια αυτοκίνητα είναι τόσο εξελιγμένα και προσεγμένα σε όλους τους βασικούς τομείς, όπου οι διαφορές τους ανά κατηγορία κρίνονται σε λεπτομέρειες, στα «θέλω» και προτιμήσεις του εκάστοτε πελάτη. Είναι γεγονός ότι κακό και επικίνδυνο καινούργιο αυτοκίνητο με τρανταχτά ελαττώματα δεν υπάρχει. Τουλάχιστον όσον αφορά αυτά που γνωρίζουμε και έχουμε οδηγήσει στην Ελλάδα με τις όποιες ιδιαιτερότητες στους δρόμους, γιατί υπάρχουν πάρα πολλά που δεν εισάγονται στη χώρα μας και στην Ευρώπη γενικότερα.
Ένα από αυτά είναι το αμιγώς ηλεκτρικό VinFast VF 8, το μεσαίας κατηγορίας SUV της πρώτης αυτοκινητοβιομηχανίας από το Βιετνάμ. Πληροφοριακά, η VinFast ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 από τον ντόπιο δισεκατομμυριούχο, Pham Nhat Vuong. Για τον σχεδιασμό των μοντέλων της βοήθησε ο Pininfarina, ενώ μεταξύ των προμηθευτών της είναι η Bosch και η Siemens. Το πληθωρικό SUV των 4.750 χιλιοστών μήκους διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος με κίνηση σε όλους τους τροχούς (δύο ηλεκτροκινητήρες). Το VF 8 Eco των 349 ίππων και 500 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δλ.) και το VF 8 Plus των 402 ίππων και 620 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 5,5 δλ.). Αμφότερα αντλούν ενέργεια από μπαταρία 87,7 kWh, η οποία εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία 425 χιλιόμετρα. Στο Βιετνάμ υπάρχει και η βασική έκδοση με ένα ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 320 Nm ροπής.
Όλα καλά μέχρι εδώ θα πείτε, συν του ότι πρόκειται για ένα SUV που εκπέμπει πολυτέλεια. Στην πράξη όμως δεν είναι τόσο καλό όσο φαίνεται και αυτό το γνωρίζανε οι ιθύνοντες της VinFast. Η Βιετναμέζικη μάρκα αποφάσισε ότι οι συνηθισμένες δημοσιογραφικές παρουσιάσεις δεν ήταν αρκετές για να γοητεύσουν τους επαγγελματίες και έτσι προσπάθησαν να δωροδοκήσουν το γνωστό δημοσιογράφο Matt Farah. Εκείνη την εποχή, η VinFast όχι μόνο του πρόσφερε την πληρωμή όλων των εξόδων που σχετίζονται με τα αυτοκίνητά της, αλλά και… μπόνους 10 χιλιάδες δολάρια σε μετρητά! Φυσικά δεν δέχτηκε, όπως και άλλοι που δεν θέλησαν να αμαυρώσουν τη φήμη τους. Μάλιστα αναφέρουν ότι το αυτοκίνητο είναι τόσο κακό, που θα το απέρριπταν, ακόμα κι αν η αυτοκινητοβιομηχανία τους το έδινε δωρεάν!
«Μπορεί να μην μου αρέσει ο ήχος που κάνει το αυτοκίνητο όταν στρίβει, αλλά περιμένω να λειτουργεί κάθε φορά που χρησιμοποιώ τα φλας. Ωστόσο, ένα από τα VF8 κατά τη διάρκεια της επίδειξης δεν μπορούσε καν να το κάνει αυτό», είπε ο Scott Evans εκπροσωπώντας το περιοδικό Motor Trend. Και πρόσθεσε ότι δεν μπορούσε καν να ρυθμίσει τον κλιματισμό – είτε στο ζεστό αέρα είτε στον κρύο. «Επιπλέον, κατά την όπισθεν, το αυτοκίνητο τραντάζεται βίαια όταν εκκινεί. Το χειρόφρενο δεν μπορεί να λυθεί αν δεν πατάς το γκάζι» συνεχίζει.
Ο Στίβεν Γιούινγκ είπε στο Inside EVs ότι οι αναρτήσεις πλέουν τόσο πολύ που έπαθε ναυτία. Χαρακτηριστικό που αντιμετώπισαν και άλλοι οδηγοί, αλλά και συνοδηγοί «Η απόκριση του τιμονιού είναι μη γραμμική και ασυνεπής και δεν υπάρχει καμία πληροφορία που να πηγαίνει από τους τροχούς στα χέρια σας. Είναι φρικτό, ειδικά όταν βάζεις το VF 8 σε λειτουργία sport. Παράλληλα, το αυτοκίνητο είχε την τάση να στρίβει προς τα δεξιά, σε μια εντελώς επίπεδη επιφάνεια.
Η VinFast για να καλύψει τα άσχημα σχόλια, δήλωσε ότι αυτά ήταν μοντέλα προ-παραγωγής και ότι τα που προορίζονται για τους πελάτες δεν είχαν τέτοια προβλήματα. Αν όμως το γνώριζαν, γιατί να τα δώσουν για δοκιμή και ακόμα χειρότερα να λαδώσουν; Άλλωστε όταν παρουσιάζονται αυτοκίνητα προ-παραγωγής γίνεται αναφορά και ουσιαστικά τα μόνα ελαττώματα αφορούν μικροαστοχίες στην ποιότητα του εσωτερικού.