H Hyundai φόρτωσε στο καράβι της τα 10 πρώτα φορτηγά βαρέως χρήσης XCIENT Fuel Cells, με προορισμό την Ελβετία, όπου θα σταλούν συνολικά 50 τέτοια οχήματα. Η Hyundai σχεδιάζει να κυκλοφορήσει συνολικά 1.600 φορτηγά κυψελών καυσίμου XCIENT έως το 2025, καθώς εργάζεται για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα μέσω λύσεων μηδενικών εκπομπών.
Δείτε ακόμα: Στη Μύκονο με το Hyundai Kona Hybrid
Το XCIENT τροφοδοτείται από ένα σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου 190-kW (258 ίππων), αποτελούμενο από δύο τμήματα κυψελών καυσίμου 95-kW. Επτά μεγάλες δεξαμενές υδρογόνου προσφέρουν συνδυασμένη χωρητικότητα αποθήκευσης περίπου 32,09 kg υδρογόνου, με εύρος αυτονομίας περίπου 400 χλμ. με έναν μόνο ανεφοδιασμό. Εδώ να σημειωθεί ότι η αυτονομία έχει υπολογιστεί σε φορτηγό 4×2, με διαμόρφωση ψυγείου βάρους 34 τόνων μαζί με ρυμουλκούμενο. Ο χρόνος ανεφοδιασμού για κάθε φορτηγό διαρκεί περίπου 8-20 λεπτά.
Δείτε ακόμα: Σκασίματα με το Hyundai i30 N Project C (+video)
Εκτός από το XCIENT Fuel Cell, η Hyundai αναπτύσσει και ένα τράκτορα μακρινών αποστάσεων, ικανό να ταξιδεύει 1.000 χλμ. με ένα ανεφοδιασμό. Θα είναι εξοπλισμένο με ένα βελτιωμένο σύστημα κυψελών καυσίμου με υψηλή αντοχή και ισχύ, με στόχο παγκόσμιες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης.
Να υπενθυμίσουμε ότι η Hyundai διαθέτει και το Nexo με fuel cells υδρογόνου. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 163 ίππων και ροπή 395 Nm, προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 179 χλμ./ώρα και η αυτονομία με ένα γέμισμα φτάνει τα 800 χιλιόμετρα. Μέχρι το 2025, η Hyundai στοχεύει στην πώληση 670.000 ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως, συμπεριλαμβανομένων 110.000 FCEV.
Δείτε ακόμα: Hyundai Kona Hybrid με προνομιακό επιτόκιο