Το 1998 εμφανίστηκε ένα αυτοκινητάκι που έμελλε να καθορίσει εν πολλοίς το lifestyle των αστικών δρόμων, αλλά και του lifestyle γενικότερα. Μια λιλιπούτεια κάψουλα 2,5 μέτρων, η οποία τρύπωνε παντού και δεν άργησε να γίνει μόδα παρά το «αλμυρό» αντίτιμο. Η κάψουλα αυτή λεγόταν Smart και αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες προωθητικές επιτυχίες της Mercedes. Λέμε «προωθητικές» και όχι «εμπορικές», καθώς η οικογένεια Smart (τα μετέπειτα ForTwo και ForFour) σημείωναν και σημειώνουν ικανοποιητικά νούμερα πωλήσεων, τα οποία όμως σε αρκετές περιπτώσεις δεν αρκούν για να ισοσταθμίσουν το κόστος παραγωγής. Πιστεύουμε καταλαβαίνετε ποιο είναι το μέλλον πολλών μοντέλων που τα «βαραίνουν» τέτοιες περιγραφές…
Δείτε ακόμα: Κόντρα… ησυχίας μεταξύ Rolls-Royce και smart EV! (+video)
Το Smart αναμένεται να αποτελέσει μέρος του κανόνα, και όχι της εξαίρεσης, καθώς πηγές από την γερμανική εταιρία αναφέρουν πως η σημερινή γενιά των ForTwo και ForFour θα είναι οι τελευταίοι εκπρόσωποι του φημισμένου fashion icon. Η Renault, με την οποία συνεργάζεται η Mercedes σε πολλά επίπεδα (βλέπε πετρελαιοκινητήρες dCi σε μοντέλα του «Αστεριού», ο νέος 1.33 τούρμπο της A-Class και του Nissan Qashqai/Renault Kadjar/Dacia Duster, τα Nissan Navara–Mercedes X-Class), θα αποσυρθεί από την κοινοπραξία των ForFour-Twingo με το τέλος της παραγωγής τους. Κάτι που σημαίνει πως η Mercedes θα κληθεί να επωμιστεί εξ ολοκλήρου το κόστος παραγωγής του Smart. Ένα κόστος που ήδη στις 2 προηγούμενες γενιές του -η πρώτη σε συνεργασία με την ελβετική Swatch (εξ ου και το Smart: Swatch- Mercedes-Art), η δεύτερη με την Mitsubishi– είχε αρχίσει να προκαλεί σκέψεις στους Γερμανούς. Κάτι που σημαίνει πως η συνέχιση του Smart, τουλάχιστον με την μορφή που το ξέρουμε, μπαίνει σιγά-σιγά στην σφαίρα της φαντασίας.
Αντ’ αυτού η φίρμα από την Στουτγκάρδη σχεδιάζει να παρουσιάσει ένα δικό της σουπερμίνι, που θα ανταγωνίζεται τα Audi A1 και MINI. Το πιθανότερο είναι να βασιστεί σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, με κωδικό όνομα ΜΧ1, η οποία θα προσφέρει την μέγιστη δυνατή ευελιξία στην ανάπτυξη διαφορετικών τύπων κίνησης (αμιγώς ηλεκτρική, plug-in υβριδική κλπ). Η ΜΧ1 θα αποτελέσει τον θεμέλιο λίθο της επόμενης A-Class, η οποία πιθανότατα να εγκαταλείψει το σημερινό πάτωμα MFA2 και θα δανείσει τα περισσότερα μηχανικά της μέρη στον διάδοχο του Smart.
Διαβάστε επίσης: Σκληρά Crash Test για νέα Mercedes A-Class, Hyundai NEXO και άλλα (+videos)
Ο χρονικός ορίζοντας των εξελίξεων τοποθετείται κάπου στα μέσα της επόμενης δεκαετίας, δηλαδή γύρω στο 2024-2025. Που σημαίνει ότι προλαβαίνετε άνετα να αγοράσετε ένα future classic!