Μια εξαιρετικά καινοτόμα τεχνολογία αναπτύσσουν από κοινού οι Κορεάτες μηχανικοί των Hyundai και Kia! Πρόκειται για το πρώτο στο κόσμο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο συλλέγει δεδομένα από τις κάμερες και τα ραντάρ του αυτοκινήτου, φροντίζοντας να επιλέγει την κατάλληλη σχέση.
Η νέα τεχνολογία, με την ονομασία Information and Communication Technology (ICT) Connected Shift System, αναμένεται στο προσεχές μέλλον να ενσωματωθεί στα νέα μοντέλα.
Δείτε ακόμα: Πρώτες οι Kia – Hyundai σε αξιοπιστία στις Η.Π.Α.
Κατά την εξέλιξη του ICT, οι δυο εταιρείες κατέθεσαν περίπου 40 σημαντικά διπλώματα ευρεσιτεχνίας στη Νότια Κορέα και στο εξωτερικό. Αυτό που κάνει ξεχωριστό το ICT είναι πως μέσω της επικοινωνίας του με τις κάμερες, το κιβώτιο λαμβάνει υπόψη του την μορφολογία του δρόμου, αλλά και τις συνθήκες κυκλοφορίας. Έτσι επιλέγει την κατάλληλη σχέση, με γνώμονα την βέλτιστη απόδοση, σε συνδυασμό με την άνεση των επιβατών, αλλά και την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ο εγκέφαλος του κιβωτίου επεξεργάζεται τα δεδομένα του συστήματος της τρισδιάστατης πλοήγησης (ανωφέρειες, κατωφέρειες, καμπές, τυχόν κυκλοφοριακό κομφούζιο κ.α.), αλλά και αυτά που αφορούν την ταχύτητα κίνησης. Αντίστοιχα η κάμερα στο εμπρός μέρος του οχήματος, με την σειρά της στέλνει δεδομένα που αφορούν την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και την τάχιστη ανάλυση των δεδομένων το σύστημα επιλέγει σε πραγματικό χρόνο την επόμενη κατάλληλη σχέση. Αυτό που ανέφεραν αμφότερες οι εταιρείες, είναι πως ήδη οι πρώτες δοκιμές έχουν πραγματοποιηθεί.
Διαβάστε επίσης: Hyundai και Kia θα φορτίζουν από μόνα τους! (+video)
Τα αποτελέσματα είχαν εξαιρετικό ενδιαφέρον, μιας και αποκάλυψαν ότι σε διαδρομή με συνεχείς στροφές οι αλλαγές ταχυτήτων μειώθηκαν κατά 43%, αλλά και η συχνότητα φρεναρίσματος κατά 11%. Το «έξυπνο» κιβώτιο λειτουργεί εξαιρετικά ακόμα και όταν απαιτείται έντονη επιτάχυνση (π.χ. κατά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο), όπου αυτόματα επιλέγει το sport mode οδήγησης μέχρι να επιτευχθεί η κατάλληλη ταχύτητα. Μόλις όμως το αυτοκίνητο «πιάσει» τα χιλιόμετρα που θέλει, τότε το σύστημα γυρίζει το προφίλ οδήγησης στο ακριβώς προηγούμενο. Τέλος, οι ερευνητές ανέφεραν πως εξελίσσουν ένα παρόμοιο σύστημα το οποίο θα βασίζεται στην ραγδαίως αναπτυσσόμενη τεχνολογία επικοινωνίας LTE ή 5G, για την περαιτέρω βελτίωση του ελέγχου αλλαγής ταχυτήτων.