Το Toyota GR Yaris προκάλεσε αίσθηση και έκπληξη όταν παρουσιάστηκε, με το τρίπτυχο εμφάνισης-επιδόσεων-δυνατοτήτων και το γεγονός πως όλα αυτά, διαχειρίζονται μέσω ενός 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Παραδοσιακή συνταγή ιαπωνικού rally replica, στα χνάρια των Mitsubishi Evo και Subaru WRX STI. Τα σημεία των καιρών, ωστόσο, δεν κάνουν εξαιρέσεις. Για αυτό οι Ιάπωνες εξελίσσουν 8άρι αυτόματο για τη μικρή τους «βόμβα», το οποίο μάλιστα θα συνδυαστεί με αυξημένη ισχύ.
Το Best Car κάνει την αποκάλυψη περί facelift στο κορυφαίο Yaris, που θα συνοδευτεί από μια γενναία αύξηση 39 ίππων (28 σε Ιαπωνία και επιλεγμένες αγορές) στην απόδοση του G16E-GTS. Από τα 261 άλογα αναμένεται να φτάσει στα 300, ξεπερνώντας σημαντικά ακόμα και τα 272 του ειδικού GRMN. Παρόλα αυτά η ροπή δεν θα πάρει τόσο την ανιούσα, μένοντας στα 370 Nm (+10 Nm συγκριτικά με το ευρωπαϊκό, ίδια με του ιαπωνικού) και 20 Nm κάτω από το GRMN (390 Nm). Προφανώς, όμως, οι επιδόσεις θα είναι καλύτερες από τα 5,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα (λογικά κάτω στα 4,7-4,8 δλ.), τομέας που θα επωφεληθεί και από τις ταχύτερες αλλαγές του υπό εξέλιξη 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου.
Οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο για κλασική διάταξη μετατροπέα ροπής, σαν αυτό που χρησιμοποιούν κατά κόρον τα Lexus, με τις απαραίτητες αλλαγές και προσθήκες σε λογισμικό, προγράμματα λειτουργίας και τα λοιπά. Το νέο κιβώτιο και τα 300 άλογα αναμένεται να κάνουν ντεμπούτο σε μια ειδική, κορυφαία και περιορισμένης παραγωγής έκδοση, που θα φέρει επίσης αναβαθμίσεις στο πλαίσιο, τις αναρτήσεις και τα φρένα. Στη συνέχεια οι περισσότερες αλλαγές θα περάσουν και στο facelifted GR Yaris, με κυριότερη εκείνη την εναλλακτική του αυτόματου κιβωτίου.
Η πρεμιέρα του πιο σκληροπυρηνικού, αλλά και του ανανεωμένου, GR Yaris προγραμματίζεται για το 2024, με την Toyota να υποβάλλει σε διαρκείς δοκιμές τη νέα μετάδοση.