Για πολλά χρόνια πλανάται η αίσθηση πως κάπου-κάπως-κάποτε θα επιστρέψει η Lotus Esprit. To εικονικό μοντέλο και άλλοτε ναυαρχίδα της αγγλικής εταιρίας, σταμάτησε να παράγεται το 2004. Έκτοτε, η φημολογία για πιθανό αντικαταστάτη δίνει και παίρνει, όμως ποτέ δεν υπήρξε επίσημη ημερομηνία. Για την ακρίβεια το μόνο χειροπιαστό δείγμα είναι το Esprit Concept που παρουσιάστηκε το 2010, ως μέρος της σειράς πρωτοτύπων που ευαγγελιζόντουσαν την επιστροφή της Lotus στην πρότερη λάμψη της.
Δείτε ακόμα: Ferrari 458 τρώει ξύλο από Lotus με μοτέρ Honda K20 (+video)
Τα οικονομικά προβλήματα και η ιδιοκτησιακή αστάθεια δεν επέτρεψαν σε κανένα να φτάσει μέχρι την γραμμή παραγωγής, αφήνοντας τις Elise και Evora να κρατάνε ζωντανό το όραμα του Colin Chapman. Πλέον έχουμε ημερομηνία άφιξης, από τα πλέον επίσημα χείλη. Ο διευθύνων σύμβουλος της Lotus, Jean-Marc Gales, ανακοίνωσε πως το 2020 θα παρουσιαστεί ένα μοντέλο που θα τοποθετηθεί πάνω από την Evora, αναλαμβάνοντας τα ηνία της γκάμας. Ζήτημα ρευστότητας δεν υπάρχει, όχι στον ίδιο βαθμό τουλάχιστον, ελέω των κεφαλαίων της μητρικής Geely οπότε έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε/ελπίζουμε πως αυτή τη φορά, το νέο μοντέλο θα βρει τον δρόμο για τους…δρόμους.
Ακολουθώντας την πάγια φιλοσοφία των τελευταίων δεκαετιών για την βρετανική φίρμα, η νέα Esprit θα είναι κεντρομήχανη και η ιπποδύναμη θα ξεπερνάει τα 430 άλογα της κορυφαίας Lotus αυτή τη στιγμή, της Evora GT430. Κάποιες πηγές κάνουν λόγο για ένα νούμερο στην περιοχή των 500 ίππων, δίχως να είναι κάτι σίγουρο. Καμία πληροφορία δεν έχει διαρρεύσει ούτε για την πηγή της δύναμης.
Διαβάστε επίσης: Αυτή είναι η ισχυρότερη Lotus που φτιάχτηκε ποτέ
Προς το παρόν o V6 των 3.5 λίτρων της Toyota τα κάνει όλα και συμφέρει, αποτελώντας την ραχοκοκαλιά της Lotus. Αναλόγως των κονδυλίων που θα διαθέσουν οι Κινέζοι της Geely, δεν είναι διόλου απίθανο να δούμε ένα νέο κινητήριο σύνολο βασισμένο στο υπάρχον. Το πιο πιθανό σενάριο περιλαμβάνει την αντικατάσταση του μηχανικού υπερσυμπιεστή με διπλά τούρμπο, πετυχαίνοντας τόσο την αύξηση της ιπποδύναμης όσο και την συναισθηματική σύνδεση με την προηγούμενη Esprit GT. Βέβαια για να υπάρξει πλήρης ταύτιση, απαιτούνται 8 κύλινροι σε διάταξη V. Κάτι που θα μπορούσε να γίνει με την κατάλληλη προεργασία στο μπλοκ του 3.5 V6, δίχως να αποκλείεται το ενδεχόμενο ενός ολοκαίνουργιου μοτέρ.
Όπως και να έχει, περισσότερες πληροφορίες θα αρχίσουν να γίνονται γνωστές από τον επόμενο χρόνο.