Η Skoda εξελίσσει πυρετωδώς την επόμενη γενιά της Fabia, η οποία μάλιστα θα παρουσιαστεί νωρίτερα από το αναμενόμενο.
Η σημερινή γενιά (3η κατά σειρά) του τσεχικού supermini παρουσιάστηκε το 2014 και δέχθηκε την καθιερωμένη ανανέωση της τετραετίας δυο χρόνια πριν. Η 4η εκδοχή της Fabiaπατάει στην υπερσύγχρονη MQB A0, όπου βασίζονται και τα προσφάτως ανανεωμένα SEAT Ibiza και VW Polo, αλλά και τα VW T-Cross, Audi A1, Skoda Scala και Kamiq.
Οι Τσέχοι έχουν δημοσιεύσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας Fabia, με την αύξηση στις διαστάσεις να πρωταγωνιστεί. Το σουμερμίνι από το Μλάντα-Μπόλεσλαβ για πρώτη φορά ξεπερνά τα 4 μέτρα (οι εκδόσεις station wagon εξαιρούνται) και «ματσάρει» το VW Golf MK4, φτάνοντας τα 4.107 χλστ. σε μήκος (+110 χλστ. )! Οι ψηφιακά επεξεργασμένη εικόνα που μας δίνει το Kolesa.ru θα μπορούσε κάλλιστα να ανήκει στο τελικό προϊόν, συνδυάζοντας στοιχεία από το Scala (κατά το παράδειγμα του νέου VW Polo και του Golf) και το ηλεκτρικό Enyaq iV. Στο εσωτερικό η καμπίνα θα δίνει έμφαση στην ευρυχωρία και την πρακτικότητα, δίχως να παραμελεί την ποιότητα και τις ψηφιακές λειτουργίες. Στο ταμπλό, το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MIB 3.0 θα ενσωματώνεται σε οθόνες αφής από 6,5 έως 9,2 ίντσες.
Κάτω από το καπό, συναντάμε 5 εκδόσεις κινητήρων. Όλοι βενζίνης, 4 στους 5 τρικύλινδροι, 2 στους 5 ατμοσφαιρικοί. Την γκάμα ανοίγει ο 1.0 MPI των 65 ίππων και 95 Nm, σε συνδυασμό με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Στη συνέχεια, έχουμε τον ίδιο συνδυασμό κινητήρα-μετάδοσης, αλλά στα 80 άλογα (ίδια ροπή). Βασική επιλογή για υπερτροφοδοτούμενο, είναι ο 1.0 TSI Evo των 95 ίππων και 175 Nm, σταθερά με 5άρι χειροκίνητο. Η ισχυρότερη έκδοση των 110 ίππων και 200 Nm προσφέρει την επιλογή μεταξύ 6τάχυτου μηχανικού και 7τάχυτου DSG, ενώ η κορυφαία Fabia διαθέτει τον τετρακύλινδρο 1.5 TSI Evo των 150 ίππων και 250 Nm, αποκλειστικά με το 7άρι DSG.