Τα SUV είναι γνωστό πως βρίσκονται παντού. Επίσης γνωστή είναι η όρεξη τους για βενζίνη, έστω κι αν τα τελευταία χρόνια η τεχνολογική πρόοδος των κινητήρων, των συστημάτων μετάδοσης και των υβριδικών συνόλων υπόσχονται καταναλώσεις μικρότερων κατηγοριών – ακόμα και «παπιών»!
Τρανό παράδειγμα το Volvo XC90 T8 TwinEngine Hybrid. Ένα SUV σχεδόν 5 μέτρων και άνω των 2.300 κιλών, απόδοσης 407 ίππων και 640 Nm ροπής, με μέση κατανάλωση 2,1 λίτρων/100 χλμ! Υπεύθυνο για αυτό το νούμερο είναι το plug-in υβριδικό σύστημα, που χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 87 ίππων και 240 Nm σε συνδυασμό με ένα 2λιτρο κομπρεσοράτο και τούρμπο βενζινοκινητήρα 320 ίππων και 400 Nm. To θέμα είναι ότι αυτά τα 2,1 λίτρα/100 χλμ. προέρχονται από μετρήσεις εργαστηρίου και προϋποθέτουν μεγιστοποίηση χρήσης του ηλεκτρικού μοτέρ, αλλά και βελτιστοποίηση των περιβαλλοντικών συνθηκών. Πώς μεταφράζονται όλα τα ανωτέρω στην πραγματικότητα;
Δείτε ακόμα: Ποια είναι τα πιο αξιόπιστα SUV στις 100.000 χιλιόμετρα;
Ένας ευτυχής κάτοχος του σουηδικού best seller από την Δανία, το αγόρασε το 2016 καινούργιο και μέχρι σήμερα έχει διανύσει 320.190 χιλιόμετρα. Δηλαδή πάνω από 100.000 χλμ. ετησίως! Με λίγα λόγια, ο άνθρωπος χαίρεται το αυτοκίνητό του. Παράλληλα, όμως, το ίδιο συμβαίνει και με τον βενζινά. Το T8 TwinEngine Hybrid δεν διαθέτει 3η σειρά καθισμάτων, όπως τα υπόλοιπα XC90, ενώ και το ντεπόζιτο είναι περιορισμένο στα 50 λίτρα – όλα προκειμένου να χωρέσει η μπαταρία των 9,2 kWh και ο ηλεκτροκινητήρας. Αυτός ο περιορισμός στο ρεζερβουάρ, δημιουργεί ζητήματα στην αυτονομία, όπως αποδεικνύει η συχνότητα με την οποία επισκέπτεται το βενζινάδικο ο προαναφερθείς Δανός.
Διαβάστε επίσης: Τέλος οι diesel κινητήρες το 2019 για την Volvo
Σε διάστημα 3 ετών, το XC90 έχει φουλάρει 640 φορές, κάτι που βάσει των 50 λίτρων του ρεζερβουάρ μεταφράζεται σε 32.000 λίτρα καυσίμου! Με την μέση τιμή της βενζίνης στην Δανία να κυμαίνεται στα 1,55 ευρώ/λίτρο (1,64 η δική μας, βάσει Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων), οι απαιτήσεις του σουηδικού SUV ισοδυναμούν σε 49.600 ευρώ! Σύμφωνα με τον ίδιο, 2,1 λίτρα/100 χλμ δεν έχει δει ποτέ (κι ούτε πρόκειται, καθώς αυτός ήταν και ο λόγος αντικατάστασης του κύκλου μετρήσεων NEDC με αυτόν του WLTP) με την ρεαλιστική μέση τιμή της κατανάλωσης να βρίσκεται στα 10 λίτρα/100 χλμ. Στην δοκιμή του XC60 T8 TwinEngine Hybrid, που είναι πιο ελαφρύ κατά 200 κιλά (αλλά και πιο αδύναμο, στα 390 άλογα), το trip computer έδειξε 8,6 λίτρα/100 χλμ. Κάτι που σημαίνει πως το νούμερο που βλέπει ο Δανός, προέρχεται από μικτές συνθήκες οδήγησης.
Για την Ιστορία, το κορυφαίο XC90 μπορεί να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ. και να φτάσει τα 230 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.