Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να έχει απασχολήσει τον τελευταίο καιρό την Ευρώπη, όμως στην πρώτη αγορά των αυτοκινήτων παγκοσμίως (και ηλεκτρικών), την Κίνα κυκλοφορούν και παράγονται εκεί εδώ και χρόνια πολλά ηλεκτρικά μοντέλα. Πρόσφατα, η Wuling (ανήκει στον όμιλο GM) λανσάρισε εκεί το νέο μίνι ηλεκτρικό αυτοκίνητο Hong Guang MINI EV, το οποίο σε λιγότερο από ένα μήνα από την έναρξη του λανσαρίσματός του, ξεπέρασε τις 50.000 παραγγελίες.
Δείτε ακόμα: Πάει ηλεκτρικό αυτοκίνητο Αθήνα – Θεσσαλονίκη non stop;
Να υπενθυμίσουμε ότι το Hong Guang MINI EV πωλείται στην Κίνα από 28.800 γουάν (τρέχουσα ισοτιμία 3.600 ευρώ) με την απλή μπαταρία και 38.800 γουάν (4.865 ευρώ) με τη μεγαλύτερη μπαταρία. Κατά πόσο όμως αξίζει ένα τόσο φθηνό αυτοκίνητο και γενικά πως είναι; Την απάντηση δίνει το κανάλι Wheelsboy του YouTube, το οποίο κάνει τη δοκιμή και αναφέρει τα θετικά και τα πολλά αρνητικά του.
Εξωτερικά, το MINI EV έχει ένα χαριτωμένο «μουτράκι», ενώ το αμάξωμά του είναι πολύ κοντό σε μήκος (2.917 χλστ.), στενό σε πλάτος (1.493 χλστ.), αρκετά ψηλό (1.621 χλστ.) και με μεταξόνιο μόλις 1.940 χλστ. Πολύ μικροί είναι οι τροχοί των 12 ιντσών με τα ελαστικά διαστάσεων 145/70. Το πρώτο μειονέκτημα που εντοπίζει ο δοκιμαστής, είναι το πολύ ψηλό κατώφλι του πολύ μικρού πορτ μπαγκάζ, το οποίο χωράει αρκετά πράγματα, μόνο όταν αναδιπλωθεί η πλάτη του πίσω καθίσματος (741 λτ.).
Το εσωτερικό του είναι πολύ λιτό, όχι μόνο σχεδίαση αλλά και σε ποιότητα των φθηνών πλαστικών ειδικά στις πόρτες και στο ταμπλό. Τα χειριστήρια του κλιματισμού προέρχονται από άλλων μοντέλων της GM (παρόμοια με του Chevrolet Aveo) και το ηχοσύστημα μας γυρνάει πολλά χρόνια πίσω. Το μόνο μοντέρνο στοιχείο είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Τα καθίσματα του MINI EV είναι πολύ σκληρά και άβολα, όπως και η θέση οδήγησης, αφού ο οδηγός νιώθει ότι κάθεται πάνω στο αυτοκίνητο και όχι μέσα σε αυτό. Όσο για το πίσω κάθισμα, μπορεί να φιλοξενήσει δύο ενήλικα άτομα, αλλά όχι για πολύ ώρα γιατί είναι τελείως βασικά.
Δείτε ακόμα: Τι συντήρηση απαιτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Ο δοκιμαστής επισημαίνει ακόμα βασικές ελλείψεις στον εξοπλισμό του, αφού πέρα από ABS και ζώνες ασφαλείας δεν έχει ESP, ούτε καν αερόσακο για τον οδηγό. Μάλιστα το χαρακτηρίζει σαν ένα «χαριτωμένο ατσάλινο κονσερβοκούτι». Επίσης, το air condition έχει πολύ μέτρια απόδοση, ενώ από το περιστροφικό χειριστήριο της μετάδοσης απουσιάσει η θέση «P». Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον άκαμπτο άξονα πίσω με ράβδο Πανάρ, δεν έχει καλή απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος και ο οδηγός κουνιέται από τη θέση του. Ωστόσο, χάρη στο περιορισμένο μήκος και πλάτος του είναι εξαιρετικά ευέλικτο και εύκολο στο παρκάρισμα. Η μετάδοση και ο κινητήρας είναι πίσω, όμως μη φανταστείτε ότι είναι ένα drift car, αφού δεν αποκλείεται να τουμπάρει αν πιεστεί για να «γυρίσει».
Δείτε ακόμα: Πόσο κοστίζει το νέο ηλεκτρικό Dacia Spring;
Το Hong Guang MINI EV των 665 κιλών στη βασική έκδοση, τροφοδοτείται από ένα ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 27 ίππων και 85 Nm ροπής. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 100 χλμ./ώρα και η αυτονομία αγγίζει τα 120 χλμ. με τη μικρή μπαταρία των 9,3 kWh ή 170 χλμ. με την ισχυρότερη των 13,9 kWh.
Συνοψίζοντας, ο δοκιμαστής αναφέρει ότι αποτελεί μια εναλλακτική λύση αντί ενός ηλεκτρικού σκούτερ ή βενζινοκίνητης μοτοσικλέτας και είναι σημαντικά καλύτερο από κάποια άλλα μικρότερα και φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα. Αποτελεί μια καλή φθηνή επιλογή για τους κινέζους αγοραστές που θέλουν να κυκλοφορούν ελεύθερα στο κέντρο της Σαγκάης, αλλά μέχρι εκεί.
Παρακολουθείστε παρακάτω και το βίντεο: