Πριν από 20 χρόνια, το 2002, η Porsche έκανε το μεγάλο βήμα και εισήλθε στην κατηγορία των SUV με την Cayenne. Οι αρχικές προβλέψεις ήταν συγκρατημένες περί αποδοχής της στο κοινό, δεδομένου ότι ανέκαθεν η μάρκα από την Στουτγκάρδη ήταν γνωστή για τα σπορ μοντέλα της. Τελικά, η Cayenne έγινε εξαιρετικά δημοφιλής παγκοσμίως, όπως άλλωστε και στη χώρα μας, όπου τις έβλεπες να κυκλοφορούν παντού. Ειδικά στα σαλέ και στα χιονοδρομικά κέντρα, οι Cayenne έκαναν… παρέλαση.
Ενδεικτικά, η βασική Cayenne 3.2 ξεκινούσε το 2004 στην Ελλάδα από 73.900 ευρώ. Ωστόσο όλες «φορτώνονταν» με πρόσθετο εξοπλισμό, ενώ η πιο δυνατή των 4.5 λτ. ανέβαζε και άλλο το κασέ, ξεπερνώντας εύκολα ποσά της τάξεως των 80.000-90.000 ευρώ. Τώρα μπορεί να επιλέξει κανείς ανάμεσα από δεκάδες διαθέσιμες μεταχειρισμένες Cayenne πρώτης γενιάς, με αναλογικά πολύ λίγα χρήματα, μεταξύ 10.000-15.000 ευρώ. Με συν 5.000 ευρώ οι επιλογές είναι ακόμα περισσότερες και συνήθως καλύτερες.
Μπορεί λοιπόν να είναι σε θέση να αποκτήσει κανείς σήμερα μια Cayenne στην τιμή ενός «απλού» μικρού ή μικρομεσαίου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, ωστόσο τα μετέπειτα πάγια έξοδα είναι τεράστια. Ενδεικτικά για μοντέλα έως του 2005, τα τέλη κυκλοφορίας για τους κινητήρες των 3.2 λτ. και 4.5 λτ. είναι στα 1.050 ευρώ και 1.260 ευρώ αντίστοιχα. Επίσης, τα ποσά των τεκμηρίων διαμορφώνονται στα 10.100 και 18.500 ευρώ. Η συντήρηση είναι αναμφίβολα υψηλή, πόσο δε μάλλον αν χρειαστεί κάποια επισκευή. Όσο για τη βενζίνη, οι μεγάλοι κινητήρες απαιτούν πολλά ευρώ για να… χορτάσουν.
Πληροφοριακά, για τo 3.2 VR6 μηχανικό σύνολο με τους 250 ίππους και τα 310 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ.), η Porsche ανακοίνωνε μεικτή κατανάλωση 13,2 λτ. και 17,8 λτ./100 για την πόλη. Φυσικά σε πραγματικές συνθήκες τα νούμερα είναι μεγαλύτερα, ενώ για να γεμίσει τώρα το ρεζερβουάρ των 100 λίτρων απαιτούνται κοντά στα 230 ευρώ! Όσο για την Cayenne 4.5 V8 των 340 ίππων και 420 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δλ.) οι απαιτήσεις για βενζίνη στην πόλη έφταναν τα 20,9 λτ./100 χλμ. και σε μεικτή διαδρομή τα 14,9 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις). Με την ανανέωση το 2008, έγιναν αλλαγές στον σχεδιασμό και στους κινητήρες, αφού τοποθετήθηκαν μοτέρ με άμεσο ψεκασμό, όπως ο V6 των 3.6 λτ. ισχύος 290 ίππων και ο V8 4.8 λτ. με 385 άλογα. Στην κορυφή βρίσκονταν οι Cayenne Turbo των 4.5 λτ. 450 PS αρχικά και 4.8 λτ. 500 PS με το facelift.
Σημείωση: Τα εικονιζόμενα αυτοκίνητα δεν είναι μεταχειρισμένα.