Η παλιά Datsun έχει σβήσει από το χάρτη της αυτοκίνησης εδώ και πολλά χρόνια (από το 1986), ωστόσο ορισμένα μοναδικά της δημιουργήματα εξακολουθούν να συγκινούν και να αξίζουν πολλά λεφτά. Ένα από αυτά τα κλασικά σπορ Datsun είναι το 280 ZX, το οποίο κατασκευάστηκε μεταξύ 1978 έως 1983.
Κατά καιρούς είχαν κάνει την εμφάνισή τους κάποιες ειδικές εκδόσεις, μεταξύ αυτών και το επετειακό «10th Anniversary». Συνολικά 3.000 τέτοια μοντέλα παράχθηκαν, τα 2.500 σε διχρωμία μαύρου-χρυσού και τα υπόλοιπα 500 σε κόκκινο-μαύρο. Ένα από αυτά αγοράστηκε το 1980 και έμεινε φυλαγμένο για 42 ολόκληρα χρόνια και με 19 χιλιόμετρα στο κοντέρ. Μόνο η μπαταρία και το ψυγείο αλλάχτηκαν, ενώ τώρα μετρά 45 χιλιόμετρα και ακόμα πατάει στα αρχικά εργοστασιακά ελαστικά Goodyear Wingfoot P195/70R14.
Κάτω από το μακρύ εμπρός καπό του φιλοξενείται ο 2.8 λτ. εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας, συνδυασμένος με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Παρά τα χρόνια του, διαθέτει στον εξοπλισμό air condition με αυτόματο έλεγχο θερμοκρασίας, υδραυλικό τιμόνι, δερμάτινο σαλόνι με ρυθμιζόμενα καθίσματα τύπου μπάκετ, ραδιοκασετόφωνο, cruise control, ηλεκτρική κεραία, ζάντες αλουμινίου και τέσσερα δισκόφρενα.
Είναι πλήρως εργοστασιακό και συνοδεύεται από τα σχετικά έγγραφα. Μάλιστα έχει κερδίσει και βραβεία, όπως το πιο «Αυθεντικό Z». Σίγουρα ο νέος κάτοχός του που κατέθεσε το ποσό των 231.000 δολαρίων (212.179 ευρώ) σε δημοπρασία της Mecum Auctions θα το ευχαριστηθεί με την ψυχή του και θα το προσέχει σαν τα μάτια του.