Πριν από 40 χρόνια μας συστήθηκε για πρώτη φορά η Mercedes G-Class, όπου τα εμβληματικά της στοιχεία που την ξεχώρισαν διατηρούνται έως και σήμερα στην νέα της γενιά!
Το πρώτο λανσάρισμα της G-Class πραγματοποιήθηκε μεταξύ 4 και 9 Φεβρουαρίου του 1979 στη Γαλλία. Τότε η γερμανική μάρκα στο press kit που είχε δημοσιεύσει, έδινε έμφαση στις εξαιρετικές ικανότητες του μοντέλου, τόσο εντός, όσο κι εκτός δρόμου. Κάτι που μεταφέρθηκε αυτούσιο και στο μοντέλο με τον κωδικό αριθμό 463, που ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα έπειτα από 39 χρόνια, το Μάιο του 2018.
Δείτε ακόμη: Πώς στέκεται το Suzuki Jimny δίπλα στη Mercedes G-Class;
Η ιστορία της G-Class ξεκίνησε το καλοκαίρι του 1969. Την εποχή εκείνη, η Daimler-Benz AG και η αυστριακή εταιρεία Steyr-Daimler-Puch AG, ξεκίνησαν συνομιλίες για πιθανή συνεργασία, μιας και οι δύο κατασκευαστές προσέφεραν οχήματα με εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες. Η πρώτη, κατασκεύαζε το Mercedes-Benz Unimog και η δεύτερη τα Puch Haflinger και Puch Pinzgauer. Η ιδέα της από κοινού κατασκευής ενός οχήματος εκτός δρόμου έπεσε στο τραπέζι το 1971, ενώ το φθινόπωρο του 1972, οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι, Δρ. Joachim Zahn (Daimler-Benz AG) και Δρ. Karl Rabus (Steyr-Daimler-Puch AG) κατέληξαν σε συμφωνία για την από κοινού εξέλιξη ενός off-road μοντέλου, όπου επικεφαλής της ομάδας σχεδιασμού ήταν η Erich Ledwinka, Chief Engineer της Steyr-Daimler-Puch. Το μοντέλο δοκιμών κατασκευάστηκε το 1974, όπου πλήθος τεστ έλαβαν χώρα μέχρι την τελική παραγωγή το 1979. Η πρώτη σειρά της G-Class κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο Puch, εκεί όπου κατασκευάστηκε και η νέα Mercedes G-Class το 2018.
Όταν λανσαρίστηκε η σειρά 460, η Mercedes τόνιζε ότι ήταν ένα μοντέλο με αυξημένες off-road δυνατότητες και ήταν διαθέσιμο με κινητήρα πετρελαίου (μοντέλα 240 GD και 300 GD) αλλά και κινητήρα βενζίνης (230 G και 280 GE). Ο πελάτης μπορούσε να επιλέξει μεταξύ δυο διαφορετικών μεταξονίων (2.400 και 2.850 χλστ.), αλλά και μεταξύ διαφορετικών στυλ αμαξώματος (Cabrio, συμβατικό, αλλά και Van). Τέλος, πέρα από την «πολιτική» σειρά με 12V ηλεκτρικό κύκλωμα, η Mercedes-Benz προσέφερε τη σειρά 461 με 24V για στρατιωτική χρήση.
Διαβάστε επίσης: Θηρίο Mercedes G-Class με 500 άλογα!
Σημαντικές καινοτομίες για την εποχή, η ενσωμάτωση του υδραυλικού τιμονιού, (από το 1987 ήταν standard σε όλα τα μοντέλα), το κατ’ επιλογή κλείδωμα του διαφορικού, αλλά και η εισαγωγή ενός καταλυτικού μετατροπέα το 1986. Ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο κεφάλαιο στην ιστορία της G-Class ξεκίνησε το 1999, όπου μας συστήθηκε η G 55 AMG, η κορυφαία G-Class εκείνη την εποχή, όπου έκτοτε ακολούθησαν η G 55 AMG Compressor (2004), η G 63 AMG, η G 65 AMG (2012), η G 63 AMG 6×6 (2013) και τέλος η Mercedes-AMG G 63, για τη νέα G-Class.