Η επιλογή του τύπου του κιβωτίου ταχυτήτων αναμφίβολα διαμορφώνει κατά πολύ το «χαρακτήρα» του αυτοκινήτου σας, υποδηλώνοντας παράλληλα και το τι είδους οδηγός είστε. Εξαιρετικά νευραλγική απόφαση, όπως και η επιλογή του κινητήρα, δίδυμο που θα πρέπει να σκεφτείτε εξαιρετικά καλά όταν θα διαμορφώνετε το μοντέλο της αρεσκείας σας.
Απόφαση όμως, που τις περισσότερες φορές επηρεάζεται από μύθους και στερεότυπα, παρά από ώριμη σκέψη και ανάλυση των αναγκών του οδηγού.
Δείτε ακόμα: Γενέθλια 15 χρόνων για το κιβώτιο ταχυτήτων DSG
Οι Ευρωπαίοι οδηγοί διαφέρουν κατά πολύ από τους υπόλοιπους του πλανήτη, μιας και δίνουν μεγάλη έμφαση στην οδική συμπεριφορά του εκάστοτε μοντέλου και στα τεχνικά χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένου και του τύπου της μετάδοσης. Τα δεδομένα αποδεικνύουν, πως η ευρωπαϊκή αγορά είναι από τις ελάχιστες σε παγκόσμιο επίπεδο που τα χειροκίνητα κιβώτια είναι η πρώτη επιλογή του αγοραστικού κοινού. Εν αντιθέσει με τις αγορές της Αμερικής, της Κίνας, της Αυστραλίας κ.α., όπου εκεί τα αυτόματα κιβώτιο έχουν την πρωτοκαθεδρία. Κάτι που σύμφωνα με έρευνα της Skoda, αυτό αποδίδεται στο γεγονός πως για τους περισσότερους Ευρωπαίους οδηγούς, ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένας τρόπος για να δείξουν το πάθος τους για τα αυτοκίνητα και την οδήγηση. Οι λάτρεις του αυτόματου κιβωτίου από την άλλη, θέλουν έναν εύκολο και ξέγνοιαστο τρόπο να φτάσουν απλά από το σημείο Α στο σημείο Β.
Διαβάστε επίσης: Ποιο ήταν το πρώτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη;
Όμως τα δεδομένα αλλάζουν, από τη στιγμή που μπαίνει στο παιχνίδι το DSG κιβώτιο του Group VW. Όπως αναφέρει και η Skoda, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, έρχεται πιο κοντά στην αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από ένα χειροκίνητο κιβώτιο, συνδυάζοντας παράλληλα την άνεση ενός αυτόματου. Τα καλύτερα των δυο κόσμων σε ένα πακέτο δηλαδή.
Πως λειτουργεί το DSG κιβώτιο;
Ουσιαστικά υπάρχουν δύο άξονες κίνησης-μετάδοσης, με τον κάθε άξονα να έχει το δικό του συμπλέκτη. Ο ένας επιλέγει τις μονές και ο άλλος τις ζυγές ταχύτητες. Έτσι, όταν αποσυμπλέκεται μια ταχύτητα, έχει ήδη εμπλακεί η αμέσως επόμενη. Αυτή η διάταξη επιτρέπει στο DSG να αλλάζει διαδοχικά τις ταχύτητες ή να περάσει αμέσως σε οποιαδήποτε από τις σχέσεις του κιβωτίου, με τις αλλαγές να γίνονται μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, χωρίς κραδασμούς και χωρίς διακοπές της ροπής.
Μύθος η αυξημένη κατανάλωση!
Αυτό που υποστηρίζουν οι λάτρεις των χειροκίνητων κιβωτίων είναι πως κοστίζουν λιγότερο και διατηρούν την κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα. Σύμφωνα όμως με τους μηχανικούς της Skoda, αλλά και του Group γενικότερα, αυτή η δήλωση είναι σωστή στο πρώτο σκέλος, σε αυτό της τιμής. Σε ότι αφορά την κατανάλωση οι μηχανικοί υποστηρίζουν πως το πιο σοφιστικέ λογισμικό του DSG κιβωτίου, είναι ικανό ώστε να αποφασίζει ποια είναι η κατάλληλη σχέση ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, περνώντας άμεσα στην επόμενη σχέση, ή αντίστοιχα κατεβάζοντας στην ιδανική την εκάστοτε χρονική στιγμή, κάτι που συμβάλλει στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Δείτε ακόμα: VW Scirocco 750 ίππων σχεδόν διαλύει το DSG του (+video)
Η ζυγαριά αρχίζει να γέρνει προς τα αυτόματα κιβώτια!
Το τελευταίο χρονικό διάστημα, τα αυτόματα κιβώτια εμφανίζουν μεγαλύτερη ζήτηση. Ειδικά σε premium μοντέλα, ο υποψήφιος αγοραστής είναι πρόθυμος να δώσει το κάτι παραπάνω για να αυξήσει την άνεση του, χάρη στο αυτόματο κιβώτιο. Στις μικρότερες κατηγορίες τώρα, η μεγαλύτερη τιμή πώλησης ενός μοντέλου με αυτόματο κιβώτιο είναι, όπως δείχνουν τα πράγματα, το μεγαλύτερο εμπόδιο, μιας και το καταναλωτικό κοινό έχει πεισθεί πλήρως για τα πλεονεκτήματα των αυτόματων κιβωτίων.
Όμως τα κριτήρια για την τελική επιλογή είναι πολλά και σύνθετα! Για το λόγο αυτό ο υποψήφιος κάτοχος θα πρέπει να βάλει κάτω όλα τα δεδομένα και χωρίς παρωπίδες να επιλέξει αυτό που ταιριάζει στις δικές του ανάγκες.