Χαμός στην Ελλάδα με το φθηνότερο υβριδικό SUV

Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν διευρυνθεί πολύ με την προσθήκη των ήπιων υβριδικών και των Plug-in Hybrid μαζί με τα Full Hybrid. Τα φουλ υβριδικά τελευταία αποτελούν τη χρυσή τομή γιατί δίνουν τη δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης για μικρές αποστάσεις, αλλά δεν χρειάζονται φόρτιση από εξωτερική πηγή. Ένα τέτοιο μοντέλο που έχει σπάσει ταμεία στη δημοφιλέστερη κατηγορία των μικρών SUV, είναι το Toyota Yaris Cross.

Το 2023 βρέθηκε στην πρώτη θέση των ταξινομήσεων από όλα τα SUV στην Ελλάδα με 4.681 οχήματα, παρόλο που ήταν διαθέσιμο για αρκετούς μήνες μόνο με το υβριδικό σύνολο 1.5 Hybrid 116 hp. Να σημειωθεί ότι ο κινητήρας αμιγώς βενζίνης 1.5 λτ. 125 hp έχει σταματήσει να διατίθεται, αφού ούτως ή άλλως το υβριδικό είναι αυτό που προτιμούσαν οι περισσότεροι. Το 1.5 Hybrid συνδυάζει το βενζινοκινητήρα των 92 ίππων και 120 Nm ροπής με ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 80 ίππων και 141 Nm ροπής, που αντλεί ενέργεια από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία που είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός e-CVT κιβωτίου ταχυτήτων, το οποίο διευκολύνει στην οδήγηση και ειδικά στην πόλη, όμως όταν κάθε έντονη πίεση του πεντάλ του γκαζιού συνοδεύεται με βουητό, γιατί ο βενζινοκινητήρας ανεβάζει ψηλά στροφές.

Οι επιδόσεις ικανοποιούν (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.), όμως μεγαλύτερο ατού είναι η χαμηλή κατανάλωση. Σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα 5,5 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με μέση πανελλαδική τιμή 95άρας αμόλυβδης στα 1,867 ευρώ/λτ., τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν σχεδόν 10 ευρώ. Πολύ χαμηλό κόστος, αλλά όχι το χαμηλότερο, αφού υπάρχουν άλλα μικρά SUV με κινητήρες φυσικού αερίου ή υγραερίου που κοστίζουν ακόμα λιγότερα λεφτά σε κόστος καυσίμου. Επιπλέον το Yaris Cross 1.5 Hybrid 116 hp με εκπομπές CO2 από 100 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο της Αθήνας.

Στο αναβαθμισμένο Yaris Cross προστέθηκε πιο δυνατό υβριδικό σύνολο 1.5 Hybrid με συνδυαστική ισχύ 130 ίππων και πιο αθόρυβη λειτουργία. Ο 1.500άρης βενζίνης παρέμεινε στους 92 ίππους και τα 120 Nm ροπής, όμως η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα αυξήθηκε στους 84 ίππους και στα 185 Nm ροπής, ενώ άλλαξε το λογισμικό. Οι βελτιώσεις αυτές μείωσαν το χρόνο της επιτάχυνσης στα 0-100 χλμ./ώρα στα 10,7 δλ. και κατά 0,4 δλ. στα 80-120 χλμ./ώρα (8,9 δλ.). Παράλληλα το πιο δυνατό Yaris Cross 1.5 Hybris 130 hp διατηρεί πολύ χαμηλές εκπομπές CO2, από 103 γρ./χλμ.

Αναφορικά με τις τιμές, το προ ανανέωσης Yaris Cross 1.5 Hybrid 116 hp ξεκινά από τις 23.230 ευρώ στη βασική έκδοση Active. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν 8 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρες φωτός και βροχής, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου. Το ανανεωμένο μοντέλο στην ίδια έκδοση κοστίζει πιο ακριβά, από 23.920 ευρώ. Εφοδιάζεται επιπλέον με ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και μεγαλύτερη οθόνη infotainment 9 ιντσών, όμως οι ζάντες αλουμινίου μαζί με προβολείς ομίχλης LED τοποθετούνται στην επόμενη έκδοση Active Plus με τιμή από 24.670 ευρώ. Όσο για το Hybrid 130 είναι πολύ ακριβό, αφού πωλείται από 29.970 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό από την έκδοση Elegant.

Get it on Google Play Download on the App Store