Τα νέα αυτοκίνητα είναι πιο ασφαλή και «φορτωμένα» με εξοπλισμό και τεχνολογίες από ποτέ άλλοτε. Πριν από μια δεκαετία για παράδειγμα υπήρχαν μοντέλα με δύο αερόσακους και τα άκρως απαραίτητα στοιχεία ανέσεων, ενώ τώρα ακόμα και τα μίνι αμάξια στις αρχικές τους εκδόσεις, είναι εξοπλισμένα με ένα σωστό συστήματα ασφαλείας, ανέσεων, υποβοήθησης του οδηγού κ.λπ. Η πολυπλοκότητα γίνεται ακόμα μεγαλύτερη με την προσθήκη πολλών ακόμα τεχνολογιών που σχετίζονται με τα μηχανικά τους σύνολα και μια πλειάδα αισθητήρων. Βέβαια, όλη αυτή η πρόοδος μαζί με άλλες συγκυρίες και αυστηρότερες νόρμες από την Ε.Ε, έχουν εκτοξεύσει τις τιμές.
Ωστόσο, σύμφωνα με μια νέα μελέτη, τα νεότερα αυτοκίνητα που αγοράστηκαν τα τελευταία δύο χρόνια εμφανίζουν διπλάσια προβλήματα σε σύγκριση με τα οχήματα του 2010. Μάλιστα αναφέρεται ότι αυτά τα ζητήματα ποιότητας ενδέχεται να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια προτού αρχίσουν να τα βελτιώνουν οι κατασκευαστές. Η μελέτη αναφέρει ότι η αύξηση των προβλημάτων θα μπορούσε να αποδοθεί στην πανδημία, γιατί οδήγησε σε απανωτά προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Όμως, ένας άλλος βασικός λόγος για τα προβλήματα ποιότητας είναι η εισαγωγή μεγάλου αριθμού νέων τεχνολογιών εγκατεστημένων στα καινούργια αυτοκίνητα, αυξάνοντας τους προβληματικούς παράγοντες που επηρεάζουν περαιτέρω τα επιδεινούμενα αποτελέσματα των δοκιμών ποιότητας που πραγματοποιήθηκαν.
Τα αποτελέσματα προέρχονται από τη Μελέτη Αρχικής Ποιότητας (IQS) και τη Μελέτη Αξιοπιστίας Οχημάτων (VDS) που δημοσιεύει η J.D.Power κάθε χρόνο. Το IQS βαθμολογεί και κατατάσσει τα οχήματα με βάση τον αριθμό των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν ανά 100 νέα οχήματα κατά τους πρώτους 3 μήνες ιδιοκτησίας. Το VDS, από την άλλη, κατατάσσει τα οχήματα σύμφωνα με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά τα τρία πρώτα χρόνια ιδιοκτησίας. Με βάση το IQS και το VDS της J.D. Power, η μελέτη αναφέρει ότι ο αριθμός των προβλημάτων στα αυτοκίνητα διπλασιάστηκε μεταξύ 2010 και 2021. Η μελέτη αναφέρει ότι οι χειρότεροι μέσοι όροι που παρατηρήθηκαν ήταν μοντέλα με έως και πέντε προβλήματα ποιότητας ανά όχημα. Θα μπορούσε να θεωρηθεί έως και λογικό ότι τα παλιά αυτοκίνητα έβγαλαν λιγότερες βλάβες, γιατί ήταν πολύ πιο απλά σε τεχνολογία, συνεπώς είχαν λιγότερα συστήματα για να χαλάσουν.