Οι Κινέζοι θέλουν να γίνουν πρώτη δύναμη (και) στην αυτοκινητοβιομηχανία και δεν το κρύβουν. Για την ακρίβεια το διατυμπανίζουν, με το μεγαλύτερο κατασκευαστή της χώρας να απευθύνει κάλεσμα στον εσωτερικό ανταγωνισμό για ενότητα. Η BYD θέλει ενιαίο κινεζικό μέτωπο απέναντι στις διαχρονικές δυνάμεις του χώρου, σε μια κίνηση που βρίσκει υποστηρικτές.
Ο ιδρυτής και πρόεδρος της BYD, Wang Chuanfu, μίλησε πρόσφατα για τα επιτεύγματα της εταιρίας του, αλλά και του συνόλου της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε μια παρουσίαση μέσω video, ο Chuanfu έδειξε τη διαδρομή 12 μεγάλων κατασκευαστών της χώρα από την έναρξη των εργασιών, στην αντιμετώπιση προβλημάτων, από εκεί στην εξέλιξη και εν τέλει στην ανάδειξή τους σε δυνάμεις του χώρου. Εταιρίες όπως οι FAW Group, Xpeng, Nio, Li Auto, Geely, Great Wall και φυσικά BYD, που ξεκίνησαν συλλέγοντας λοιδορία και έφτασαν σε σημείο να ξεπερνούν υπερ-ονόματα της αυτοκίνησης σε πωλήσεις. Τα «χαστούκια» της BYD στην Tesla είναι απολύτως χαρακτηριστικά.
Ο CEO της φίρμας, ωστόσο, θέλει την κορυφή του κόσμου. Πιστεύει πως αν υπάρξει κοινή γραμμή, οι Κινέζοι κατασκευαστές μπορούν να ξεπεράσουν κολοσσούς όπως οι Toyota, VW, Ford και General Motors. Τι λέει ο Wang Chuanfu; «Οι ιστορίες μας είναι διαφορετικές μεταξύ τους, αλλά μοιράζονται την ίδια κατεύθυνση. Δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ στο «εσείς» και το «εγώ». Πιστεύω ότι ήρθε η ώρα για τις κινεζικές μάρκες. Είναι μια συναισθηματική ανάγκη για τα 1,4 δισεκατομμύρια Κινέζους να δουν μια κινεζική μάρκα να γίνεται παγκόσμια». Συμπλήρωσε, δε: «Πρέπει να κατεδαφίσουμε τους παλιούς θρύλους και να δώσουμε στη βιομηχανία νέες εταιρίες παγκόσμιας κλάσης». Κάτι σαν το «να φύγει το παλιό», που έλεγε μια ψυχή στα μέρη μας… Πόσο, όμως, μπορεί να γίνει αυτό; Να εκθρονίσει, δηλαδή, μια κινεζική φίρμα την Toyota, που είναι το παγκόσμιο Νο1, όσο και να ενωθούν για να το καταφέρουν.
Το Reuters σημειώνει ότι ορισμένοι αντίπαλοι της BYD απάντησαν θετικά. O διευθύνων σύμβουλος της Nio, William Li είπε: «Νιώθω περήφανος για την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας! Πρέπει να μάθουμε από την επιτυχία της BYD». O ομόλογός του στη Li Auto, Li Xiang, προσέθεσε: «Χαιρετισμός στην BYD! Ας δώσουμε ένα μπράβο σε κάθε συμμετέχοντα στη νέα ενεργειακή εποχή!». Ο επικεφαλής της Great Wall Motor, όμως, δεν μοιράζεται τον ίδιο ενθουσιασμό: «Σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή, πώς μπορούν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι μαζί; Αν μιλάμε για ενότητα μόνο και μόνο για να το λέμε, αλλά κρατάμε την πικρία στις καρδιές μας, καλύτερα να δώσουμε πρώτα τη μάχη και μετά βλέπουμε».