Όποτε παρουσιάζεται καινούργια BMW τα τελευταία χρόνια, δεν ξέρουμε τι να περιμένουμε. Όχι τόσο για τις Σειρές 3 και 5 ή τα mainstream SUV της φίρμας, αλλά για τις πιο εναλλακτικές και executive προτάσεις της βαυαρικής φίρμας. Για κάθε νορμάλ σχέδιο, εμφανίζεται ένα iX ή ένα Concept XM να μας γουρλώσει τα μάτια. Το ίδιο ισχύει με τη νέα 7άρα και σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδίασης των Βαυαρών, υπάρχει λόγος.
Ο Domagoj Dukec εξήγησε σε βρετανικά μέσα γιατί η BMW ακολουθεί ριζοσπαστικά μονοπάτια ντιζάιν σε κάποια μοντέλα, παραμένοντας προσγειωμένη στα αντίστοιχα άλλων. Η αιτιολόγηση; Τα διαφορετικά target group: «Τα 2/3 των αγοραστών BMW θέλουν κομψά και διαχρονικά σχέδια. Για αυτό οι Σειρές 3 και 5, που απευθύνονται σε μεγάλη μερίδα του κοινού, είναι πιο συγκρατημένες σχεδιαστικά. Το υπόλοιπο 33%, όμως, θέλει να διαφέρει. Θέλει να διχάζει. Εξ ου και το παρουσιαστικό μοντέλων όπως η Σειρά 4, η ανανεωμένη X7 και η νέα Σειρά 7». Ο Γερμανός μάλιστα δίνει έμφαση στην 4άρα, που ήταν από τις πρώτες που προκάλεσαν αντιδράσεις, με τα κάθετα «νεφρά».
«Παλιότερα η Σειρά 4 ήταν απλά μια σπορ 3άρα. Οι αγοραστές της, όμως, είναι διαφορετικοί. Θέλουν ένα αυτοκίνητο έξω από τα τετριμμένα, που να προκαλεί – και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω για τη συναισθηματική αυτή έκφραση, προκειμένου να δηλώσουν κάτι». Παρόμοια άποψη παραθέτει και ο επικεφαλής σχεδίασης ολόκληρου του BMW Group, Adrian van Hooydonk: «Δεν θεωρώ ότι τα αυτοκίνητα διχάζουν, αλλά ότι η έννοια της ομορφιάς μπορεί να προκαλέσει διχασμό. Από τον πελάτη εξαρτώνται όλα. Αν θέλει ένα όμορφο και διαχρονικό σχήμα, θα το σχεδιάσουμε. Αλλά υπάρχουν και αγοραστές που θέλουν κάτι σαν την X6 – ένα αυτοκίνητο που σίγουρα διχάζει: είτε το λατρεύεις, είτε το μισείς. Δεν θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε κάτι τέτοιο στην 3άρα ή την 5άρα, γιατί πουλάνε σε πολύ μεγαλύτερους αριθμούς. Οπότε είναι ξεκάθαρο πως δεν μπορείς να έχεις μια λύση για όλα».