Η BMW είναι από τους λίγους κατασκευαστές που δεν εγκαταλείπουν το θερμικό καράβι, εκφράζοντας παράλληλα τις ανησυχίες τους για τη διαρκή τάση κατάργησης των Μ.Ε.Κ. Μια ανησυχία που αποτυπώνεται πλήρως, στα λεγόμενα του CEO των Βαυαρών.
Ο Oliver Zipse μίλησε στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung για τις εξελίξεις στην αυτοκίνηση, το μέλλον των κινητήρων βενζίνης/πετρελαίου και την αναγκαστική στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Συγκεκριμένα, για τις διώξεις στις οποίες υπόκεινται τα θερμικά μοτέρ από τους νομοθέτες και τους υπό επιβολή νέους κανόνες της αγοράς. Μια εξέλιξη που, σύμφωνα με τον ίδιο, μόνο θετική δεν είναι: «Δεν θέλουμε να ξεγράψουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Άλλο να είμαστε ανοιχτοί στις νέες τεχνολογίες, άλλο να παίρνουμε ακραία μέτρα. Η υποτίμηση, ακόμα και δυσφήμιση, προϊόντων που πωλούνται ακόμα δεν είναι η σωστή τακτική». Τι εννοεί ο Zipse με τους όρους «δυσφήμιση» και «υποτίμηση»;
Το αφεντικό της BMW υπογραμμίζει αφενός τη σημασία των Μ.Ε.Κ. για την αυτοκίνηση, αφετέρου την τεράστια εμπορική τους απήχηση. Σύμφωνα με έρευνες και στοιχεία ταξινομήσεων, σε όλο τον κόσμο κυκλοφορούν πάνω από 1,4 δις αυτοκίνητα (αυτοκίνητα, όχι γενικά οχήματα) που χρησιμοποιούν κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ. Είναι τουλάχιστον ουτοπικό να πιστεύει ο οποιοσδήποτε υπέρμαχος της ηλεκτροκίνησης, πως όλα τους -ή έστω η πλειοψηφία- θα αντικατασταθούν από EVs. Αυτό τονίζει και ο Zipse, δίνοντας ιδιαίτερα έμφαση στην εξέλιξη των συνθετικών καυσίμων: «Τα e-fuel είναι εξίσου σημαντικά με την ηλεκτροκίνηση. Αν πιέσεις όλους τους κατόχους θερμικών αυτοκινήτων να τα αλλάξουν με ηλεκτρικά, οι περισσότεροι απλά θα κρατήσουν τα παλιά τους οχήματα. Πρέπει να υπάρχουν εναλλακτικές». Ενδεικτικά, για το κλείσιμο του 2023 ο στόχος της BMW είναι τα EVs να καταλάβουν το 15% των συνολικών πωλήσεων.