Λίγο πολύ οι περισσότεροι αναγνωρίζουν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, σχετικά με το τι μοντέλα είναι και από ποια μάρκα προέρχονται. Ακόμα και όσοι δεν ασχολούνται με το χώρο της αυτοκίνησης μπορούν για παράδειγμα να αναγνωρίσουν ένα Toyota Yaris ή Corolla, αφού πολλοί είναι αυτοί που τα έχουν ή αν όχι, τα βλέπουν χρόνια τώρα στους δρόμους. Αυτό δεν ισχύει μόνο για την ελληνική αγορά, αλλά και για την παγκόσμια.
Δείτε ακόμα: Η Toyota «ξεπουλάει» το RAV4
Ωστόσο, υπάρχει ένα Toyota το οποίο είναι εξαιρετικά σπάνιο να το δει κανείς να κυκλοφορεί στους δρόμους, ακόμα και στη γενέτειρά του, την Ιαπωνία, όπου πωλείται και μόνο. Πρόκειται για το ακριβότερο με τεράστια διαφορά από τα υπόλοιπα Toyota, τη ναυαρχίδα της ιαπωνικής μάρκας με τον αυτοκρατορικό «αέρα», το Century. Το μεγάλο και πολυτελές σεντάν παράγεται από το 1967 και μετακινεί τον Αυτοκράτορα, τον εκάστοτε πρωθυπουργό της Ιαπωνίας και προφανώς πλούσιους Ιάπωνες που θέλουν τη «δική» τους εναλλακτική λιμουζίνα και όχι μια εισαγόμενη.
Το 2018 παρουσιάστηκε το νέο, τρίτης γενιάς Century, το οποίο μόνο Toyota δεν θυμίζει, αλλά μάλλον παραπέμπει σε σεντάν πολυτελείας αγγλικής προέλευσης. Το ρετρό σχεδιαστικά Century με τις ευθείες γραμμές και τα παραλληλόγραμμα σχήματα έχει μήκος 5.335 χλστ. (5.289 χλστ. έχει η νέα Mercedes S-Class με το μακρύ μεταξόνιο), πλάτος 1.930 χλστ., ύψος 1.505 χλστ. και μεταξόνιο 3.090 χλστ. Μάλιστα, πουθενά δεν φέρει λογότυπο «Toyota» παρά μόνο αναγράφει «Century», ενώ μπροστά κυριαρχεί το χειροποίητο έμβλημα που αναπαριστά το μυθολογικό πουλί του φοίνικα. Οπότε και να το δει κανείς μπροστά του, δεν πρόκειται να καταλάβει (εκτός αν το γνωρίζει) ότι πρόκειται για το ακριβότερο και μεγαλύτερο Toyota.
Δείτε ακόμα: Το Toyota GR Yaris καπνίζει και δεν ισιώνει!
Την κίνηση του βάρους των 2 τόνων αμαξώματος, αναλαμβάνει το υβριδικό σύστημα κίνησης του Lexus LS600h. Αυτό αποτελείται από ένα ατμοσφαιρικό κινητήρα V8 5.0 λτ. απόδοσης 381 ίππων και 510 Nm ροπής, ένα ηλεκτροκινητήρα 224 ίππων και 300 Nm ροπής και μια μπαταρία νικελίου μετάλλου υβριδίου. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 431 ίππους, με μεικτή κατανάλωση 7,3 λτ./100 χλμ.
Στο πλουσιοπάροχο εσωτερικό του Toyota Century, οι δύο πίσω επιβάτες απολαμβάνουν αυτοκρατορικές ανέσεις, αφού τα καθίσματα μοιάζουν περισσότερο με πολυθρόνες. Εκτός από τις επενδύσεις δέρματος υπάρχει και η επιλογή βαμβακερού υφάσματος, αντί συνθετικών ινών που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα αυτοκίνητα. Οι πίσω φιλοξενούμενοι έχουν στη διάθεσή τους μια αναδυόμενη οθόνη 11,6 ιντσών στο τούνελ της μετάδοσης, μια οθόνη 7 ιντσών στο υποβραχιόνιο, μασάζ, μέχρι και σαμπανιέρα. Την πολυτέλεια τονίζουν οι χειροποίητες ξύλινες επενδύσεις και την άνεση η αερανάρτηση.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Toyota Yaris 1.5 λτ. Dynamic Force 125 HP
Για το τέλος αφήσαμε την τιμή. Το Toyota Century πωλείται στην Ιαπωνία από 19.962.963 γεν (η τρέχουσα ισοτιμία είναι 161.040 ευρώ). Ενδεικτικά, στην Ιαπωνία το αμέσως ακριβότερο Toyota είναι το υδρογονοκίνητο Mirai στην τιμή των 7.409.600 γεν (59.772 ευρώ). Κοντά σε τιμή με το Century είναι η μήκους 5.265 χλστ. BMW 750Li xDrive Excellence με τον V8 4.4 λτ. 530 PS κινητήρα και την τιμή των 18.710.000 γεν (150.932 ευρώ).