Το αυτόνομο μέλλον των αυτοκινήτων πλησιάζει και η Mercedes μας παρουσίασε σήμερα μια πειραματική version της plug-in υβριδικής GLE, η οποία φέρει πάνω της όλες τις νέες τεχνολογίες, αλλά και προηγμένα συστήματα ασφαλείας.
Για την ακρίβεια αρκετά από τα συστήματα ασφαλείας που είναι τοποθετημένα πάνω στην πειραματική GLE και δοκιμάζονται σε πραγματικές συνθήκες είναι σαφώς σε πειραματικό στάδιο και προβλέπεται να τα δούμε στο προσεχές μέλλον στη γκάμα μοντέλων της Mercedes.
Δείτε ακόμη: Το χωριό των 4.000 κατοίκων με τις 8.000 Mercedes!
Το όχημα δοκιμών φέρει την ονομασία ESF 2019 και ξεχωρίζει με τα ιδιαίτερα γραφικά στο αμάξωμα, αλλά οι μεγάλες καινοτομίες είναι στο εσωτερικό του, όπως η εφαρμογή που μαζεύει το τιμόνι, αλλά και τα πεντάλ όταν το αυτοκίνητο είναι σε mode αυτόνομης οδήγησης, αλλά το εξαιρετικά εντυπωσιακό είναι ο τρόπος με τον οποίο θα τοποθετηθούν οι αερόσακοι. Επειδή οι επιβάτες σε ένα αυτόνομο όχημα θα έχουν πιο χαλαρή στάση και γενικότερα θα υπάρχει μεγαλύτερη εσωτερική ευελιξία, η νέα γενιά αερόσακων θα είναι εγκατεστημένη σε άλλα σημεία της καμπίνας, όπως το ταμπλό, ενώ οι πλευρικοί αερόσακοι θα βρίσκονται στα πλαϊνά στηρίγματα των καθισμάτων. Όπως δήλωσε ο Rodolfo Schöneburg, ο επικεφαλής οχημάτων ασφαλείας της Mercedes-Benz, «Το μεγάλο πλεονέκτημα της αυτόνομης οδήγησης είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, απόρροια του ανθρώπινου λάθους. Όμως τα πλήρως αυτοματοποιημένα και αυτόνομα οχήματα αντιμετωπίζουν επίσης φυσικά όρια και σίγουρα θα υπάρχει το μεταβατικό στάδιο της μικτής κυκλοφορίας αυτόνομων και μη αυτόνομων οχημάτων για σεβαστό χρονικό διάστημα».
Διαβάστε επίσης: Oι τιμές της ηλεκτρικής Mercedes EQC στην Ελλάδα
Όμως η ESF 2019 «ενδιαφέρεται» και για τους πεζούς! Για το λόγο αυτό υπάρχει πλήθος αισθητήρων, όπου πέρα από την επόπτευση του δρόμου, προειδοποιεί μέσω ψηφιακών οθονών στην οροφή, στη μάσκα και στο πίσω παράθυρο. Η ESF 2019 είναι επίσης εξοπλισμένη με την καινοτόμο τεχνολογία προβολέων Digital Light, που διαθέτει, σύμφωνα με το γερμανικό εργοστάσιο, ποιότητα High Definition και ανάλυση μεγαλύτερης των 2 εκατομμυρίων pixel. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει το σύστημα Pre-Safe Child της GLE ESF 2019. Με το συγκεκριμένο, η ζώνη ασφαλείας του παιδικού καθίσματος «σφίγγει» προληπτικά όταν οι αισθητήρες διαισθανθούν κίνδυνο σύγκρουσης, ενώ οι πλευρικοί αερόσακοι αναπτύσσονται έγκαιρα, μέσα σε λίγα μόλις χιλιοστά του δευτερολέπτου, πριν από την επικείμενη σύγκρουση. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και το σύστημα Pre-Safe Curve, το οποίο «σφίγγει» τη ζώνη ασφαλείας των εμπρός επιβατών προκειμένου ο οδηγός να προειδοποιηθεί ότι προσεγγίζει μια στροφή με υψηλή ταχύτητα.
Για τη μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο η Mercedes έχει εκπονήσει μια άκρως καινοτόμα εφαρμογή. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί είτε από βλάβη, είτε από ατύχημα, όπου ένα ειδικά τροποποιημένο «ρομπότ» εκτελεί το χρέος του προειδοποιητικού τριγώνου, παίρνοντας τη σωστή απόσταση ασφαλείας από το όχημα. Τέλος, η καινοτομία που μπορεί να αποβεί ζωτικής σημασίας είναι η Pre–Safe Impulse Rear, η οποία παρακολουθεί πότε πλησιάζουν οχήματα από πίσω σε μια «ουρά» και μπορεί αυτομάτως να μετακινήσει το ESF 2019 προς τα εμπρός αν ανιχνευθεί επικείμενη σύγκρουση, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει χώρος για να γίνει αυτό. Όλα τα παραπάνω συστήματα προκύπτουν από έρευνες ατυχημάτων της Mercedes σε διάστημα μεγαλύτερο των 50 ετών!