Για την ακρίβεια δεν χαρακτηρίζονται φορτηγά, αλλά «οδικά τρένα», τα οποία είναι επιφορτισμένα με τη μεταφορά φορτίων μέσω του οδικού δικτύου. Φαντάζεστε να πρέπει να τα προσπεράσετε; Εφιάλτης!
Αυτή η τάση ξεκίνησε από την Αυστραλία, μιας και το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν επαρκούσε για τις αυξημένες μεταφορές κάθε είδους φορτίου. Οι αποστάσεις είναι τεράστιες από πόλη σε πόλη και με κάποιο τρόπο έπρεπε με ένα δρομολόγιο να γινόταν όλη η μεταφορά, όσο μεγάλη κι αν ήταν!
Δείτε ακόμη: McLaren P1 “τρακάρει” σε ατύχημα με φορτηγά
Έτσι λοιπόν επινοήθηκαν αυτού του τύπου τα φορτηγά, με πολλά ρυμουλκά ενωμένα μεταξύ τους, δημιουργώντας ουσιαστικά τα οδικά τρένα! Ένα τέτοιο «τρένο» μπορεί να αποτελείται από έως και τέσσερα ρυμουλκά, όπου το συνολικό του μήκος αγγίζει τα 53,5 μέτρα και το μέγιστο βάρος τους 136 τόνους. Όμως κατά καιρούς έχουν δημιουργηθεί και μεγαλύτερα, από 10 έως και 80 ρυμουλκά.
Διαβάστε επίσης: Φοβερός τράκτορας 1.200 ίππων σε αγώνα ράλλυ! (+video)
Τρανό παράδειγμα το «The Centipede», το οποίο ανήκει στην Αυστραλιανή Εταιρεία Εξορύξεων. Έχει βάρος 200 τόνους, το μήκος αγγίζει τα 50 μέτρα, δύναμη 550 ίππων, η οποία περνάει στους 110 τροχούς των 28 αξόνων μέσω ενός κιβωτίου 18 ταχυτήτων, με το ρεζερβουάρ (που δεν είναι ένα βεβαίως) να μπορεί να μεταφέρει περίπου 1 τόνο καύσιμα.
Ακόμα ένα χαρακτηριστικό οδικό τρένο είναι αυτό της εταιρείας Bruce Rock Engineering. Το φορτηγό τους είναι ένα από τα μεγαλύτερα με πλήρη έγκριση για κανονική κυκλοφορία, όπου το μήκος του αγγίζει τα 60 μέτρα. Αποτελείται από τέσσερα ημι-ρυμουλκούμενα, με σκοπό να μεταφέρει μεταλλεύματα. Η καρδιά του θηρίου αυτού είναι ο τράκτορας Kenworth C510 με απόδοση 600 ίππων.