Είκοσι πέντε χρόνια, τρεις γενιές. Tο Audi TT έγραψε ιστορία με το ντιζάιν και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, χαρίζοντας στους οδηγούς ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο και ένα από τα πιο ιδιαίτερα σχεδιαστικά της τελευταίας 30ετίας.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, το A8 ανέβασε την Audi σε υψηλότερο επίπεδο και σταδιακά οδήγησε στη μετονομασία της γκάμας όπως την ξέρουμε σήμερα, με το γράμμα «A» να ακολουθείται από αριθμό. Η σχεδίαση των μοντέλων από το Ίνγκολσταντ επίσης άρχισε να εξελίσσεται, με το αποκορύφωμα να έρχεται το 1995. Τότε, ο Αμερικανός σχεδιαστής Freeman Thomas, υπό τον τότε Επικεφαλής Σχεδιασμού Peter Schreyer, δημιούργησε το πρωτότυπο TT. Ένα σχήμα που κέρδισε όλες τις εντυπώσεις στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του ίδιου χρόνου, εξασφαλίζοντας πρακτικά την έγκριση για παραγωγή σχεδόν αυτόματα.
Το όνομα «TT» παρέπεμπε τόσο στον θρυλικό αγώνα Tourist Trophy στο Isle of Man, όπου οι NSU και DKW είχαν γιορτάσει μεγάλες επιτυχίες με τις μοτοσυκλέτες τους, όσο και στο ομώνυμο σπορ τετράτροχο της NSU από τη δεκαετία του 60. H παραγωγή ξεκίνησε το 1998 και προς μεγάλη ικανοποίηση όλων, είδε τη σχεδίαση να κρατάει τη συντριπτική πλειοψηφία των γραμμών του πρωτοτύπου. Το γεμάτο καμπύλες αμάξωμα, η ισομεγέθης διαμόρφωση πρώτου και τρίτου όγκου (μούρης και μετόπισθεν κοινώς), τα κυκλικά μοτίβα και οι χαρακτηριστικές 6άκτινες ζάντες χάρισαν ένα από τα πιο ιδιαίτερα σχήματα μέχρι τότε, το οποίο εξελίχθηκε σε πραγματικά κλασικό.
Το TT βασιζόταν στην πλατφόρμα του VW Golf MK4 και συναρμολογείτο από την Audi Hungaria Motor Kft, αφού πρώτα έφευγαν τα βαμμένα αμαξώματα από το Ίνγκολσταντ μέσα στη νύχτα και κατέληγαν στο Γκιορ. Αυτή η μέθοδος δι-εργοστασιακής παραγωγής μεταξύ Γερμανίας και Ουγγαρίας ήταν πρωτοποριακή για τότε, ενώ η Audi Hungaria επίσης γιορτάζει φέτος, την 30η της επέτειο. Από το 1993, όταν ξεκίνησε τις εργασίες, η θυγατρική της Audi AG στη χώρα των Μαγιάρων έχει κατασκευάσει περισσότερους από 43 εκατομμύρια κινητήρες και σχεδόν δύο εκατομμύρια οχήματα.
Μιλώντας για κινητήρες, ο αξέχαστος 1.8 20VT αναλάμβανε καθήκοντα με ισχύ από 180 (150 αργότερα) έως 225 ίππους. Στην κορυφή συναντούσαμε τον ατμοσφαιρικό 3.2 V6 των 250 ίππων, με όλες τις εκδόσεις -πλην 150 και 180 ίππων- να συνεργάζονται με το σύστημα τετρακίνησης Quattro. Τα προσόντα του TT οδήγησαν το «Auto Europe» να το αναδείξει ως το καλύτερο νέο αυτοκίνητο για το 1999, φέρνοντας παράλληλα δεκάδες χιλιάδες πελάτες στις αντιπροσωπείες της Audi. Μέχρι το 2006, όταν αντικαταστάθηκε από τη δεύτερη γενιά, κατασκευάστηκαν 178.765 TT Coupé και 90.733 Roadster MK1.
Το MK2 ήρθε το 2006 (2007 το Roadster) και πατούσε στο πάτωμα του Audi A3 2ης γενιάς, διατηρώντας το καμπύλο αμάξωμα και προσθέτοντας τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα. Για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, μέσω των μαγνητοροϊκών αμορτισέρ της Audi, κάνοντας πρεμιέρα στο TTS του 2008. Την κορυφαία έκδοση της γκάμας, με 272 ίππους από τον 2.0 TFSI, μέχρι τον ερχομό του TT RS και των 340 και 360 (στο RS Plus) ίππων του πεντακύλινδρου 2.5 TFSI ένα χρόνο αργότερα. Το 2008, μάλιστα, ήρθε μια ακόμα πρωτοπορία για τους «τέσσερις κύκλους»: το πρώτο σπορ αυτοκίνητο παραγωγής με πετρελαιοκινητήρα, υπό τη μορφή του TT 2.0 TDI quattro.
Η τρίτη γενιά παρουσιάστηκε το 2014 και για μια ακόμη φορά, η Audi προσπάθησε να μειώσει περαιτέρω το βάρος του. Το TT Coupé, με κινητήρα 2.0 TFSI1 και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ζύγιζε μόνο 1.230 κιλά, έως και 50 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο.. Σε τεχνικούς όρους, το TT MK3 πρόσφερε αρκετές καινοτομίες, όπως για παράδειγμα το ψηφιακό καντράν Virtual Cockpit και δυο χρόνια αργότερα, τους προβολείς τεχνολογίας OLED. Η γκάμα κινητήρων συνέχισε να εντυπωσιάζει, με το TTS να ανεβαίνει στα 310 άλογα και το TT RS στα 400. Ειδικά το RS έγινε το πρώτο TT -και από τα πρώτα Audi- που έπεσε κάτω από τα 4,0 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα! Δεν είναι τυχαίο εξάλλου πως ο 2.5άρης TFSI του βραβεύτηκε ως «Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς» 9 σερί φορές!
Η ειδική έκδοση RS Coupé Iconic Edition παρουσιάστηκε πέρσι ως αποχαιρετισμός στα όπλα, διαθέσιμη σε μόλις 100 μονάδες. Πιο πρόσφατα, λανσαρίστηκε το TTS Memorial Edition αποκλειστικά για την αγορά της Ιαπωνίας.