To RS 6 κοσμεί εδώ και 20 χρόνια την προθήκη της Audi, τοποθετούμενο για αρκετό καιρό μάλιστα στην κορυφή ολόκληρης της γκάμας από πλευράς ισχύος. Για τους εορτασμούς των 20ων γενεθλίων, το Ίνγκολσταντ συγκέντρωσε τις 4 γενιές του απόλυτου RS και μας ταξιδεύει μέσα από μια πορεία γεμάτη άλογα, Quattro, επιδόσεις, γκάζια και αξιοθαύμαστων αριθμών.
Η αρχή έγινε το 2002, με το A6 C5. Τότε η quattro GmbH (πλέον Audi Sport GmbH) ήθελε κάτι ισχυρότερο και ταχύτερο από το RS 4, να αναλάβει τα ηνία των γρήγορων Audi και να αντιμετωπίσει την BMW M5 E39. Ως βάση επιλέχθηκε το S6, με τον 4.2 V8 των 340 ίππων να αποκτά διπλά τούρμπο, το αμάξωμα να φουσκώνει, τα φρένα να μεγαλώνουν και την ανάρτηση να αποκτά ηλεκτρονικό έλεγχο. Οι ζάντες των 18 ή 19 ιντσών ήταν χαρακτηριστικές, όπως και η έφεση του αυτοκινήτου σε κάθε είδους συνθήκη να πηγαίνει τέρμα γκάζι. Το Dynamic Ride Control και το σύστημα τετρακίνησης εξασφάλιζαν πρόσφυση τόσο στις στροφές, όσο και τις ευθείες.
Χάρις σε αυτό το συνδυασμό, συν φυσικά τα 450 άλογα και 560 Nm του 4.2 V8 twinturbo, βλέπαμε 4,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, όταν η Porsche 996 Turbo με το ίδιο κιβώτιο (το αυτόματο 6άρι Tiptronic) ήθελε 0,1 δλ. παραπάνω!
Ο πήχης τοποθετήθηκε εξαρχής ψηλά, κάτι που σήμαινε πως το επόμενο RS 6 θα έπρεπε να προσπαθήσει τα μάλα για να τον ξεπεράσει. Η λύση των Γερμανών, 6 χρόνια αργότερα; Παίρνουμε τον κινητήρα της Lamborghini Gallardo, του βάζουμε δυο τουρμπίνες και δημιουργούμε ένα οικογενειακό με ηλεκτρονικό περιοριστή 303 χλμ./ώρα (στην έκδοση Plus)! To RS 6 C7 είχε έναν 5.0 V10 twinturbo να προκαλεί πανικό στον ανταγωνισμό, αποδίδοντας 580 άλογα και 650 Nm ροπής. Ισχύς ικανότατη να επιταχύνει το αμάξωμα των 1.900 κιλών στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 4,5 δλ. και πάνω από τα 330 χλμ./ώρα, σε περίπτωση που αφαιρείτο ο κόφτης τελικής.
Το 2013 ήρθε η ώρα για την τρίτη γενιά RS 6, αλλά και την πρώτη αποκλειστικά σε Avant εκδοχή. Εδώ η ισχύς δεν σημείωσε άνοδο, με τον 4.0 V8 twinturbo να παράγει 20 ίππους λιγότερους (560) και να παραμένει στα 650 Nm, όμως η τεχνολογική εξέλιξη επέτρεψε την περαιτέρω βελτίωση των επιδόσεων. Η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου μείωσε το βάρος κατά 120 κιλά, το νέο 8άρι αυτόματο κατέβασε τους χρόνους αλλαγής, το αναθεωρημένο σύστημα τετρακίνησης βελτιστοποίησε την πρόσφυση, η αερανάρτηση μπήκε για πρώτη φορά στα στοιχεία εξοπλισμού και τελικά, ο χρόνος για το 0-100 χλμ./ώρα βρέθηκε για πρώτη φορά κάτω από τα 4,0 δλ.!
Το προηγούμενο RS 6 ήθελε μόλις 3,9 δλ. για να φτάσει το ψηφιακό κοντέρ στα 100 χλμ./ώρα από το 0 και περιοριζόταν ηλεκτρονικά ακόμα ψηλότερα σε σχέση με πριν, στα 305 χλμ./ώρα της έκδοσης Plus. Μιας βερσιόν που απέδιδε 605 ίππους και 750 Nm, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός μόλις 3,7 δλ.! Το κορυφαίο A6 έγινε τόσο γρήγορο, ώστε ως Plus έφτασε να θέλει τον ίδιο χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα με το βασικό (και πολύ ελαφρύτερο) R8 quattro των 540 ίππων!
Πιο πρόσφατο και καλύτερο, το σημερινό. Λανσαρίστηκε το 2019 και μέχρι τώρα, είναι το δεύτερο ταχύτερο Audi πίσω από το τρέχον R8. Ο 4.0 V8 twinturbo σταθεροποιήθηκε στα 600 άλογα και σκαρφάλωσε στα 800 Nm, καθιστώντας την έκδοση Plus περιττή. Πλέον έχουμε μόνο το πακέτο Dynamic Plus, για τη μετατόπιση του κόφτη τελικής στα 305 χλμ./ώρα, και μια αστείρευτη πηγή επιτάχυνσης. Τα 3,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, τα 12,1 δλ. για το 0-200 χλμ./ώρα και τα 11,6 δλ. για το 400άρι μιλούν από μόνα τους, καταδεικνύοντας τη συγκλονιστική πρόοδο του κορυφαίου Audi στο πέρας της 20ετίας.