H δεύτερη γενιά Punto υπήρξε ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα της αγοράς, και με διαφορά από τα πιο καλοπουλημένα Fiat των τελευταίων 20 ετών. Παρουσιάστηκε το 1999 κι έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2005, διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα κινητήρων και εξοπλιστικών εκδόσεων. Ραχοκοκαλιά της γκάμας, βέβαια, δεν ήταν άλλος από τον 1.2 FIRE. Ένα μοτέρ
Κυκλοφορούν πολλά Punto με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιομέτρων, αλλά αυτό του Joost Aarts δύσκολα συναντά όμοιό του. Όχι εμφανισιακά, καθώς πρόκειται για ένα κλασικό 1.2 Active, αλλά από πλευράς διαδρομών. Ο Ολλανδός φίλος μας απέκτησε το ιταλικό σουπερμίνι το 2010, ως αντικαταστάτη σε ένα Citroen Xsara 2.0 HDI. Ο Aarts έψαχνε ένα αυτοκίνητο οικονομικό όχι μόνο στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά και τη συντήρηση, εξ ου και η αλλαγή από την κορυφαία ντίζελ έκδοση του γαλλικού μικρομεσαίου στη βασική του Punto. Τα 5,5 λίτρα/100 χλμ. (με το πάλαι ποτέ NEDC) μέσης κατανάλωσης του έκαναν πολύ καλή εντύπωση, καθώς λόγω εργασίας οι καθημερινές μετακινήσεις ήταν τουλάχιστον 130 χλμ. Οι 60 ίπποι και τα 102 Nm του ατμοσφαιρικού 1.2 λτ. δεν τον απασχολούσαν ιδιαίτερα, ούτε τα 14,3 δλ. για το 0-100 και τα 155 χλμ./ώρα τελικής. Ζητούμενο, εξάλλου, ήταν τα χιλιόμετρα σε ποσότητα, όχι σε ταχύτητα.
Το εικονιζόμενο Punto αποκτήθηκε με σχετικά χαμηλή ένδειξη στο οδόμετρο, στις 73.000 χλμ. Τα τελευταία 13 χρόνια, όμως, ο Joost του έχει δώσει να καταλάβει. Πέρα από τα εργασιακά καθήκοντα, το γκρι Fiat έχει αναλάβει και οικογενειακά. Το 2012 ήρθε το πρώτο παιδί της φαμίλιας Aarts, ενώ το ’14 έγινε το «νταμπλ». Από τότε και μέχρι σήμερα, το Punto κάνει τα πάντα για την οικογένεια: πηγαινοφέρνει τα παιδιά σε σταθμούς, σχολεία και δραστηριότητες, ταξιδεύει τέσσερα άτομα στις διακοπές τους, γυρίζει την Ευρώπη (σε 17 χώρες έχουν πάει μαζί του!), ενώ εξυπηρετεί καθημερινά τον Joost στη δουλειά του. Κάπως έτσι, το κοντέρ φτάνει να απεικονίζει αισίως 344.500 χλμ.!
Με τόση χρήση, είναι αναμενόμενο να προκύψει ανάγκη επισκευών και πέρα από εκείνες της καθιερωμένης συντήρησης. Μη φανταστείτε πάντως τίποτα τρελό: τέσσερα μπουζί, ένα δεξί ημιαξόνιο, ένας σωλήνας εξάτμισης και σιλανσιέ, δυο πίσω αμορτισέρ και ένα ψυγείο. Αυτά όλα κι όλα, για ένα αυτοκίνητο που σε 13 χρόνια έχει καλύψει 271.500 χλμ. Ο οδηγός του αναφέρει ως κυριότερα μειονεκτήματα την έλλειψη cruise control, μια ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους και την ευκολία με την οποία γρατζουνίζονται τα πλαστικά. Το Punto του, όμως, δεν το αλλάζει. Κι αν κάποια στιγμή το κάνει, θα είναι μόνο για άλλο Fiat (500X ή Tipo κοιτάζει κατά προτίμηση, όπως λέει ο ίδιος)!