Η Skoda Fabia η οποία μετράει μέχρι σήμερα 3 γενιές και 21 χρόνια παρουσίας από το 1999 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, αποτελεί επί σειρά ετών μια αξιόλογη πρόταση στη μικρή κατηγορία.
Δείτε ακόμα: Skoda Octavia 1.9 TDI από 90 PS σε 177 PS (+video)
Στην πρώτη γενιά της, η Fabia ήταν δημοφιλής στη χώρα μας κυρίως με τους κινητήρες βενζίνης των 1.2 λτ. και 1.4 λτ. Σε άλλα κράτη της Ευρώπης που δεν απαγορεύονταν τα ντίζελ, ήταν διαθέσιμη με τους 1.4 TDI, 1.9 SDI και 1.9 TDI. Ο τελευταίος κινητήρας ήταν και είναι για πολλούς από τους πιο αξιόπιστους πετρελαίου που έχει κατασκευάσει ποτέ ο όμιλος VW, αφού σε πολλά αυτοκίνητα έχει «γράψει» πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, ακόμα και πάνω από 1 εκατομμύριο.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Skoda Kamiq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί η συγκεκριμένη Fabia 1.9 TDI του 2005, η οποία έχει φτάσει και πιθανότατα έχει ξεπεράσει μέχρι σήμερα τα 1,3 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Στο 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα αντικαταστάθηκε το turbo, ενώ στα 1,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα έγινε ανακατασκευή του μοτέρ. Παράλληλα έχει δεχτεί και αναβάθμιση αφού αντί για 101 ίππους και 240 Nm ροπής αποδίδει 124 ίππους και 322 Nm ροπής. Μετά και από την επισκευή ο κινητήρας «πετάει» και επιταχύνει το αυτοκίνητο αβίαστα μέχρι σχεδόν τα 200 χλμ./ώρα (όπου όμως δεν είναι σταθερό), ενώ σίγουρα μπορεί να αντέξει για πολλά ακόμα χιλιόμετρα.
Δείτε ακόμα: Τα νέα Skoda με κινητήρες φυσικού αερίου
Όμως, το αμάξωμα είναι ταλαιπωρημένο, αφού έχει πολλές σκουριές στο κάτω μέρος του (πιθανώς και από το αλάτι στους χιονισμένους δρόμους). Στο εσωτερικό το ταμπλό δεν έχει σκασίματα, ενώ οι φθορές στις επενδύσεις είναι πολύ φυσιολογικές και μάλλον λίγες για ένα τέτοιο αυτοκίνητο με τόση χρήση.
Πηγή φωτογραφιών: autoforum.cz