Απίστευτο κι όμως αληθινό! Συλλεκτική Aston Martin DB5 Vantage βρέθηκε να πωλείται σε τιμή παραπλήσια με ενός καινούργιου μικρού αυτοκινήτου, όπως είναι το VW Polo 1.0 TSI 95 PS. Με μια… μικρή διαφορά. Από τη μία έχουμε ένα κανονικό αυτοκίνητο και από την άλλη την 57 εκατοστών (κλίμακα 1:8) Aston Martin DB5 Vantage.
Υπεύθυνη για αυτή την οξύμωρη σύγκριση είναι η Amalgam Collection που πρόσφατα παρουσίασε μια μινιατούρα περιορισμένης έκδοσης, το όνειρο κάθε μοντελιστή και φίλου του James Bond. Τιμή εκκίνησης το απίστευτο ποσό των 19.995 ευρώ! Προκύπτει όμως ένα εύλογο ερώτημα. Τι κάνει τόσο ξεχωριστή αυτή τη μινιατούρα του μοντέλου, που οδηγούσε ο θρυλικός Άγγλος πράκτορας στις αρχές της δεκαετίας του 1960;
Πράγματι, πρόκειται για ένα πιστό αντίγραφο του πραγματικού αυτοκινήτου, δείγμα της εξαιρετικής δουλειάς που έγινε από την εταιρεία. Κομβικό ρόλο σε αυτό διαδραμάτισε η άψογη σχέση του κατασκευαστή με την Aston Martin. Η πρόσβαση σε αρχειακές εικόνες, οι ακριβείς χρωματικοί συνδυασμοί και τα υλικά επέφεραν το αψεγάδιαστο αυτό αποτέλεσμα.
Συνολικά κατασκευάστηκαν 199 μινιατούρες του θρυλικού βρετανικού αυτοκινήτου, το οποίο χρειάστηκε 5.000 ώρες εξέλιξης για να δημιουργηθεί. Η συναρμολόγηση γίνεται στο χέρι (500 ώρες για να φτιαχτεί το κάθε κομμάτι), ενώ τα εκατοντάδες μικροσκοπικά μέρη του απαρτίζουν υλικά από ανθρακόνημα, καουτσούκ και μέταλλο. Φυσικά, ως πιστό αντίγραφο δεν θα μπορούσαν παρά οι πόρτες, το καπό και το πορτπαγκάζ να ανοίγουν και να αποκαλύπτουν το εσωτερικό και τον κινητήρα. Αν δεν προσέξει κανείς, θα νομίζει από τις φωτογραφίες ότι πρόκειται για πραγματικά μέρη και όχι μινιατούρες.
Τη διαφορά στα αυτοκίνητα την κάνουν οι λεπτομέρειες. Αυτό είναι το μότο της Amalgam Collection και για τις μινιατούρες. Κόφτης ελαστικών, πολυβόλο, περιστρεφόμενες πινακίδες είναι μερικά gadget που μπορεί να έχει στη διάθεσή του ο ιδιοκτήτης της ρέπλικα σαν άλλος 007. Με 19.995 ευρώ ακόμα και σε ένα αυτοκίνητο μινιατούρα περιμένεις όλα τα καλούδια του τμήματος Q της MI6 ακριβώς όπως στην ταινία!
Η παραγωγή την πραγματικής Aston Martin DB5 ξεκίνησε μεταξύ του 1963 και 1965 και κέρδισε την προσοχή του κοινού χάρη στην ταινία Goldfinger, το 1964. Από πολλούς, θεωρείται το πιο γνωστό αυτοκίνητο στον κόσμο. Πέρα όμως από γνωστό, για τα δεδομένα της εποχής ήταν ένα εξόχως σπορ αυτοκίνητο. Ο ατμοσφαιρικός εξακύλινδρος κινητήρας των 4.000 κυβικών εκατοστών απέδιδε 282 ίππους. Η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς μέσα από ένα 5άρι ZF κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μάλιστα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά σε μοντέλου δρόμου. Οι τροχοί ήταν 15 ιντσών, ενώ το αυτοκίνητο είχε προικιστεί με δισκόφρενα Girling.
Στο εσωτερικό, η DB5 ήταν πιο πολυτελής από κάθε άλλη Aston Martin, διαθέτοντας το σύστημα κλιματισμού Normalair. Όλες αυτές οι παροχές ανέβασαν το βάρος κατά 100 κιλά εν συγκρίσει με την προκάτοχό της, την DB4. Οι επιδόσεις όμως κρατήθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό. Το κλασικό 0-100 χλμ./ώρα από στάση ερχόταν σε 8 δευτερόλεπτα. Ακολούθησε μια ένα βελτιωμένη έκδοση με την προσθήκη του όρου Vantage. Η ισχύς αυξήθηκε στους 325 ίππους ενώ ο χρόνος για το 0-100 χλμ./ώρα από τα 8 δευτερόλεπτα έπεσε στα 6,5 δλ. Η Aston Martin παρήγαγε 65 DB5 Vantage, εκ των οποίων οι 40 ήταν δεξιοτίμονες.
Το μοντέλο-θρύλος για τους Βρετανούς επανακυκλοφόρησε αρκετά χρόνια αργότερα, το 2020 με το όνομα Aston Martin DB5 Goldfinger Continuation, μόλις σε 25 αντίτυπα και τιμή εκκίνησης το αστρονομικό ποσό των 3,5 εκατομμυρίων δολαρίων.