Το όχημα, που μαζί με το Στάγιερ, είναι συνώνυμο του Ελληνικού Στρατού οδεύει προς απόλυση, έπειτα από σχεδόν 40 χρόνια επιτυχημένης υπηρεσίας!
Σύμφωνα με ρεπορτάζ των Real.gr και enikos.gr, οι Mercedes W462 240GD/24 και 290GD/28 παίρνουν φύλλο πορείας για το χρονοντούλαπο της Ιστορίας, όπως και τα εξίσου θρυλικά Steyr 680M. Αμφότερα τα οχήματα αποσύρονται σταδιακά, με την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων να ετοιμάζει την επόμενη μέρα, η οποία θα αποτελείται από υπερσύγχρονες κατασκευές. Τα ελληνικά G-Wagen άρχισαν να συναρμολογούνται από την ΕΛΒΟ το 1982, παραμένοντας στην πρώτη γραμμή Στρατού Ξηράς, Αεροπορίας και Ναυτικού μέχρι σήμερα.
Δείτε ακόμα: REO δείχνει τα δόντια του εκτός δρόμου (+video)
Πλέον οι προδιαγραφές ασφαλείας και προστασίας προσωπικού του NATO δεν έχουν καμία σχέση, με τις «Καναδέζες» να μην πληρούν σχεδόν κανένα εξ αυτών. Τα νέα οχήματα θα πρέπει απαραίτητα να φέρουν θωράκιση σε παράθυρα και παρμπρίζ, καθώς και στην καμπίνα των επιβατών. Οι απαιτήσεις που θέτει η ηγεσία του ΓΕΣ για την διάδοχη κατάσταση είναι να δοθεί η άδεια κατασκευής στην Ελλάδα, στο εργοστάσιο της ΕΛΒΟ, το οποίο βρίσκεται ήδη στο τελευταίο στάδιο της εκκαθάρισης και αναμένεται να βρεθεί ο επενδυτής που θα αναλάβει την αναβίωσή του.
Στις εγκαταστάσεις της Σίνδου κατασκευάστηκαν συνολικά πάνω από 10.000 μονάδες (5500 240GD και 4500 290GD), αλλά και 250 δεξιοτίμονα G-Wagen για την Κυπριακή Εθνοφρουρά, σε διάφορες παραλλαγές. Μπορεί να γνωρίσαμε και οδηγήσαμε την «Καναδέζα» κυρίως ως όχημα μεταφοράς προσωπικού, όμως στις τάξεις του Ε.Σ. υπάρχει ακόμα ως όχημα διοίκησης (τα «καμπριολέ», που λέγαμε), περιπολίας/ασφάλειας μονάδων (εφοδιασμένο με πολυβόλο MG3 ή MAG των 7,62 χλστ.), νοσοκομειακό, ασυρματοφόρο, αλλά και σαν φορέας πυροβόλου και αντιαρματικών βλημάτων!
Κάτω από το καπό, συναντάμε δυο κινητήρες – αμφότεροι ατμοσφαιρικοί ντίζελ. Στη μεν 240GD τον 4κύλινδρο OM616D24 των 2.399 κ.εκ. και 72 ίππων, στη δε 290GD τον 5κύλινδρο OM602D29 των 2.874 κ.εκ. και 95 ίππων.
Διαβάστε επίσης: Τι όχημα οδηγούσατε στον Στρατό;
Αν όλα κυλήσουν βάσει του χρονοδιαγράμματος, από το 2022 θα αρχίσουν να αποσύρονται τα παλαιότερα, με την ολική αντικατάσταση του στόλου να τοποθετείται γύρω στο 2030. Οπότε δεν χρειάζεται λόγος ανησυχίας για τις ΕΣΣΟ των προσεχών 2 ετών. Θα βιώσουν την βόλτα/οδήγηση με «Καναδέζα»!