Το δημοφιλές και πασίγνωστο παγκοσμίως pickup μοντέλο της Toyota, το Hilux μετράει 54 χρόνια «ζωής» από τότε που έκανε για πρώτη φορά το ντεμπούτο του, έχοντας αισίως φτάσει στην 8η γενιά. Ήταν Μάρτιος του 1968 όταν εμφανίστηκε το Hilux, το οποίο σχεδιάστηκε από την Toyota, ενώ αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από την Hino Motors.
Το πρώτης γενιάς Hilux διέθετε κινητήρα 1.5 λτ. ισχύος 70 ίππων και υιοθετούσε μια ξεχωριστή κατασκευή πλαισίου με διπλά ψαλίδια εμπρός και άκαμπτο άξονα πίσω με φύλλα σούστας. Μια διάταξη που υιοθετείται ακόμα και σήμερα, όχι μόνο στο Hilux, αλλά και σε άλλα «αγροτικά», λόγω του ότι πρόκειται ανθεκτική και αξιόπιστη στη σκληρή χρήση.
Από το 1972 έως το 1978 παράγονταν το δεύτερης γενιάς Hilux, με μεγαλύτερες διαστάσεις και νέους κινητήρες 1.6 λτ. και πιο δυνατό 2.0 λτ. απόδοσης 105 ίππων. Ένα μοντέλο που κυκλοφόρησε πολύ και στη χώρα μας, όπως κάθε Hilux. Η τρίτη γενιά ακολούθησε μεταξύ 1978-1983 με στάνταρ δισκόφρενα εμπρός και η τέταρτη γενιά κατασκευάστηκε από το 1983 έως το 1988. Το 5ης γενιάς Hilux έκανε πρεμιέρα τον Σεπτέμβριο του 1988 και παρέμεινε έως το 1997. Το 6ης γενιάς (1997-2004) έμοιαζε με το προγενέστερο, ωστόσο έφερε και αυτό αρκετές βελτιώσεις.
Η μεγάλη αλλαγή έγινε με το επόμενο, 7ης γενιάς (2004-2015), το οποίο πωλήθηκε σε πάνω από 140 χώρες παγκοσμίως. Ήταν το πιο πολυτελές, άνετο και με πιο τονισμένα χαρακτηριστικά επιβατικού αυτοκινήτου Hilux, από ποτέ άλλοτε. Το υπάρχον, όγδοης γενιάς ανέβασε και άλλο τον πήχη σε όλους τους τομείς, διατηρώντας όμως τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του.
Όλα αυτά τα χρόνια και πάνω από μισό αιώνα, αυτό που δεν άλλαξε ποτέ, ήταν το όνομα «Hilux». Εύκολο στην προφορά και στην απομνημόνευση, δημιουργήθηκε από το συνδυασμό δύο λέξεων: High και Luxury. Βέβαια τα πρώτα Hilux δεν είχαν «υψηλή πολυτέλεια», αφού ήταν αρκετά λιτά για να υιοθετούν αυτό τον χαρακτηρισμό.