Το Citroen 2CV αποτελεί ένα από τα αυτοκίνητα-ορόσημα της Ιστορίας, που σημείωσε τέτοια επιτυχία ώστε έμεινε στην παραγωγή για πάνω από 40 χρόνια (1948-1990). Παρότι δεν διέθετε ισχυρά μοτέρ, συμμετείχε στους αγώνες – και με επιτυχία, ειδικά σε ράλλυ αντοχής όπου σημασία πρωτίστως έχει η αξιοπιστία, αντί της ισχύος.
Δείτε ακόμα: Citroen 2CV πάει «κομμάτια» σε ράλλυ ιστορικών (+video)
Έχει συμμετάσχει στο Paris-Dakar και σε πολλούς ακόμα μαραθωνίους του είδους, μεταξύ των οποίων το Rallye de l’Atlas. Μια δοκιμασία 2.900 χλμ. στην οροσειρά του Άτλαντα, που εκτείνεται από σε όλη την βορειοδυτική Αφρική, από το Μαρόκο μέχρι την Τυνησία, μέσω Αλγερίας, και φέρνει στα όριά τους ανθρώπους και μηχανές. Για αυτό τον μηχανοκίνητο -κι όχι μόνο- Γολγοθά, Jack Hanon επέλεξε το «Ντεσεβό» για να συμμετάσχει. Όχι όποιο κι όποιο, όμως…
Διαβάστε επίσης: Γνωρίζετε το Wankel Citroen GS Birotor;
Ο Γάλλος δημιούργησε ένα μοναδικό δικινητήριο «κτηνάκι», με ένα μοτέρ ανά άξονα! Πήρε δυο κινητήρες 1.299 κ.εκ. από GSA, απόδοσης 66 ίππων έκαστος. Αμφότεροι διατήρησαν τα 5τάχυτα κιβώτια, αλλά πλέον ελέγχονται από έναν λεβιέ και συμπλέκτη. Συνδυαστικά, το bimotor 2CV κινείται με 130 συνδυαστικούς ίππους, που τροφοδοτούν όλους τους τροχούς. Για την κατασκευή του πλαισίου χρειάστηκαν δυο σασί από Ami, που ενώθηκαν και πλέον διαθέτουν ανεξάρτητη ανάρτηση γύρω-γύρω, που προσφέρει 30,5 εκατοστά απόστασης από το έδαφος. Το αυτοκίνητο δηλαδή δεν είναι απλά δυο ενωμένα μοτέρ και ένα «κόψε-ράψε» στο σασί.
Δείτε επίσης: Citroen Dyane 6 «γονατίζει» σε ράλλυ (+video)
Η δουλειά που έχει πέσει πάνω του μετράται σε 3.000 εργατοώρες, που έλαβαν χώρα σε ένα γκαράζ έξω από το Παρίσι. Το δικινητήριο 2CV συμμετείχε στο Ράλλυ Άτλας για μια δεκαετία, μέχρι που ο Hannon και η σύζυγος του το πήραν μαζί τους στον Καναδά. Από τη στιγμή που ο Γάλλος απεβίωσε, στα μέσα της δεκαετίας του 90, άλλαξε αρκετά χέρια και τώρα είναι ξανά προς πώληση, για ένα αντίτιμο μεταξύ 20-30.000 δολαρίων (16.500-24.800 ευρώ).